Medielandskap & mediekultur : en introduktion till medie- och kommunikationsvetenskap
ISBN9789147112845
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareGöran Bolin
Publiceringsår2016-12-30
FörlagLiber AB
Antal sidor252
SpråkSvenska

Häftad • 2016-12-30

Medielandskap & mediekultur : en introduktion till medie- och kommunikationsvetenskap

av Göran Bolin

  • ISBN: 9789147112845
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2016-12-30
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 252
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Erika E
    259 kr

    Bra skick

  • Johan H
    309 kr

    Ny

Om Medielandskap & mediekultur : en introduktion till medie- och kommunikationsvetenskap

Boken Medielandskap & mediekultur : en introduktion till medie- och kommunikationsvetenskap släpptes år 2016 och är skriven av Göran Bolin.

Den består av 252 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Medielandskap & mediekultur : en introduktion till medie- och kommunikationsvetenskap begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 259 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

I dagens senmoderna samhällen är vi genomsyrade av medier – på arbetet, i skolan och på fritiden – och det påverkar oss i princip all vår vakna tid. Medielandskap & mediekultur ger oss en introduktion till det vetenskapliga studiet av mediernas roll i kultur och samhälle och tar upp en rad viktiga frågor:Läs mer- På vilket sätt inverkar olika medietekniker på oss som medborgare och kulturkonsumenter?- Vad betyder det för oss som privatpersoner att vi ständigt är uppkopplade mot olika kommunikationsnätverk?- Hur formas vi som individer i relation till de till synes oändliga utbud av information, nyheter och underhållning som medierna erbjuder oss?- Hur kan appar och sociala nätverksmedier fungera som kommunikativa resurser i våra vardagsliv?- Vilka analytiska modeller kan vi använda oss av för att förstå dessa frågor?Boken lämpar sig väl för grundkurser i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik och liknande ämnen, men kan även användas på andra humanistiska och samhällsvetenskapliga kurser.Om författarnaFörfattarna Stina Bengtsson, Göran Bolin, Michael Forsman, Peter Jakobsson, Sofia Johansson och Per Ståhlberg är lärare och forskare i medie- och kommunikationsvetenskap vid Södertörns högskola.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 259 kr
 Letar efter nypriser..