Marknadsundersökning : en handbok
ISBN9789144055299
Upplaga3
FormatHäftad
FörfattareLars Christensen, Nina Engdahl, Carin Grääs, Lars Haglund
Publiceringsår2010-04-23
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor360
SpråkSvenska

Häftad • 2010-04-23

Marknadsundersökning : en handbok

av Lars Christensen, Nina Engdahl, Carin Grääs och Lars Haglund

  • ISBN: 9789144055299
  • Upplaga: 3
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2010-04-23
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 360
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

394 kr

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 5 säljare -68% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Hannah E
    184 kr

    Bra skick

  • Ronak S
    184 kr

    Ny

  • Christopher S
    209 kr

    Ny

  • Anna A
    259 kr

    Ny

  • Adele K
    259 kr

    Ny

Om Marknadsundersökning : en handbok

Boken Marknadsundersökning : en handbok släpptes år 2010 och är skriven av Lars Christensen, Nina Engdahl, Carin Grääs och Lars Haglund.

Den består av 360 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Marknadsundersökning : en handbok begagnad från en av 5 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 269 kr (68%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen, över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker, till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå till väga och tips om vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om marknadsundersökningsbranschen. Branschen förändrar sig snabbt. Inte minst har ny IT-teknik möjliggjort nya former för marknadsanalys. I denna fjärde upplaga går författarna i detalj igenom det senaste kring teorier och tekniker för att genomföra marknadsundersökningar. Marknadsundersökning riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som ska genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 125 kr   Spara 68% mot nypris
 Letar efter nypriser..