The Retailing Book
ISBN9780273655480
FormatHäftad (Paperback)
FörfattarePaul Freathy
Publiceringsår2003-07-01
FörlagPearson
Antal sidor408
SpråkEngelska

Häftad (Paperback) • 2003-07-01

The Retailing Book

av Paul Freathy

  • ISBN: 9780273655480
  • Format: Häftad (Paperback)
  • Publiceringsår: 2003-07-01
  • Förlag: Pearson
  • Antal sidor: 408
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Johan W
    134 kr

    Bra skick

Om The Retailing Book

Boken The Retailing Book släpptes år 2003 och är skriven av Paul Freathy.

Den består av 408 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Pearson.

Köp The Retailing Book begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 134 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

The Retailing Book: Principles and Applications "This book makes an important contribution to the study of retailing. It draws the right balance between theory and practice, providing a detailed yet highly readable introduction to the subject..... I recommend that anyone wishing to understand the complexities of retail buy this book." Feargal Quinn, Executive Chairman, Superquinn The Retailing Book is the definitive guide to retailing and retail management, providing a comprehensive strategic and operational approach to the subject. Drawing upon the knowledge and experience of leading retail academics and practioners, this text offers an overview of the main strategic functions within retailing and illustrates their operations through a series of "real-life" case studies. Essential for those studying retailing, retail management and retail marketing at undergraduate level, The Retailing Book offers broader coverage of the subject than any other retail texts.Key features include* Theory chapters followed by two in-depth case  studies * Technology issues integrated throughout * International companies highlighted to illustrate best practice * Self-Assessment questions with each theoretical chapter With contributions from leading retail academics and practioners, The Retailing Book is the definitive guide to clear understanding of the main activities involved in retailing and will help assist in deciding whether a career in retailing is a viable option. Paul Freathy is a Professor of Retail Management at the Institute of Retail Studies, University of Stirling and has published extensively on retailing within both academic and trade journals.  He is also a visiting fellow of University of Wales and is a member of the Chartered Institute of Marketing. 

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 134 kr
 Letar efter nypriser..