Affärsplattformen | 2:a upplagan
ISBN9789171508706
Upplaga2
FormatHäftad
FörfattareMagnus Klofsten
Publiceringsår2002-04-01
FörlagStudieförbundet Näringsliv och Samhälle
Antal sidor104
SpråkSvenska

Häftad • 2002-04-01

Affärsplattformen | 2:a upplagan

av Magnus Klofsten

  • ISBN: 9789171508706
  • Upplaga: 2
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2002-04-01
  • Förlag: Studieförbundet Näringsliv och Samhälle
  • Antal sidor: 104
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Tobias H
    134 kr

    Ny

Om Affärsplattformen | 2:a upplagan

Boken Affärsplattformen | 2:a upplagan släpptes år 2002 och är skriven av Magnus Klofsten.

Den består av 104 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studieförbundet Näringsliv och Samhälle.

Köp Affärsplattformen | 2:a upplagan begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 75 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Under de två första åren formas ett företags framtid. Många talar om ?hundåren?. Vad är det då som avgör om ett nytt företag klarar sig eller inte? Företaget måste tidigt uppnå en affärsplattform, ett tillstånd där sårbarheten minskat. På ett konkret och lättillgängligt sätt beskriver Magnus Klofsten den nödvändiga helhetssynen i företagandet. Utöver det centrala ? att vårda den konceptuella utvecklingen av företagets affärsverksamhet ? lyfter han fram avgörande problem att lösa inom administration, ekonomi och marknadsutveckling. Den affärsplattform som krävs för att ett företag ska bli lönsamt och stabilt bärs upp av åtta grundstenar: idé, produkt, marknad, organisation, kompetens, drivkrafter, kunder och övriga relationer. Med hjälp av några exempel ? tre företag med olika struktur ? förtydligas bilden ytterligare. Boken lämpar sig väl i undervisningen vid universitet och högskolor. Uppslag, idéer, kontrollsystem och checklistor gör den till ett effektivt redskap för personer som avser att bli eller redan är företagare. Den är också mycket användbar för andra aktörer, till exempel investerare och banker, som är nära relaterade till företagandet. Magnus Klofsten är docent och chef för Centrum för Innovation och Entreprenörskap (CIE) vid Linköpings universitet. Han har också under en tioårsperiod varit verksam som ansvarig för SMIL (Företagsutveckling i Linköping) som befrämjar affärsutveckling för teknikbaserade företag.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 75 kr