ISBN | 9789171508706 |
Upplaga | 2 |
Format | Häftad |
Författare | Magnus Klofsten |
Publiceringsår | 2002-04-01 |
Förlag | Studieförbundet Näringsliv och Samhälle |
Antal sidor | 104 |
Språk | Svenska |
Häftad • 2002-04-01
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.
Ny
Boken Affärsplattformen | 2:a upplagan släpptes år 2002 och är skriven av Magnus Klofsten.
Den består av 104 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studieförbundet Näringsliv och Samhälle.
Köp Affärsplattformen | 2:a upplagan begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 134 kr begagnad.
Under de två första åren formas ett företags framtid. Många talar om ?hundåren?. Vad är det då som avgör om ett nytt företag klarar sig eller inte? Företaget måste tidigt uppnå en affärsplattform, ett tillstånd där sårbarheten minskat. På ett konkret och lättillgängligt sätt beskriver Magnus Klofsten den nödvändiga helhetssynen i företagandet. Utöver det centrala ? att vårda den konceptuella utvecklingen av företagets affärsverksamhet ? lyfter han fram avgörande problem att lösa inom administration, ekonomi och marknadsutveckling. Den affärsplattform som krävs för att ett företag ska bli lönsamt och stabilt bärs upp av åtta grundstenar: idé, produkt, marknad, organisation, kompetens, drivkrafter, kunder och övriga relationer. Med hjälp av några exempel ? tre företag med olika struktur ? förtydligas bilden ytterligare. Boken lämpar sig väl i undervisningen vid universitet och högskolor. Uppslag, idéer, kontrollsystem och checklistor gör den till ett effektivt redskap för personer som avser att bli eller redan är företagare. Den är också mycket användbar för andra aktörer, till exempel investerare och banker, som är nära relaterade till företagandet. Magnus Klofsten är docent och chef för Centrum för Innovation och Entreprenörskap (CIE) vid Linköpings universitet. Han har också under en tioårsperiod varit verksam som ansvarig för SMIL (Företagsutveckling i Linköping) som befrämjar affärsutveckling för teknikbaserade företag.
Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.
Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.
När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.
Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!