Are the New Millennium Learners Making the Grade?
ISBN9789264017733
FormatHäftad
Publiceringsår2010-06-01
FörlagOrganization for Economic Co-operation and Development (OECD)
Antal sidor216
SpråkEngelska

Häftad • 2010-06-01

Are the New Millennium Learners Making the Grade?

  • ISBN: 9789264017733
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2010-06-01
  • Förlag: Organization for Economic Co-operation and Development (OECD)
  • Antal sidor: 216
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Petra J
    209 kr

    Ny

Om Are the New Millennium Learners Making the Grade?

Boken Are the New Millennium Learners Making the Grade? släpptes år 2010.

Den består av 216 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Organization for Economic Co-operation and Development (OECD).

Köp Are the New Millennium Learners Making the Grade? begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 209 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

OECD countries have undertaken significant investments to enhance the role of technology in education. What are the results of these investments? Is technology investment in education fulfilling our expectations? PISA 2006 provides a wealth of comparative data to begin answering these questions, including evidence on the availability and use of technology and the actual benefits accruing from it. One of the most striking findings of this study is that the digital divide in education goes beyond the issue of access to technology. A new second form of digital divide has been identified: the one existing between those who have the right competencies to benefit from computer use, and those who do not. These competencies and skills are closely linked to the economic, cultural and social capital of the student. This finding has important implications for policy and practice. Governments should make an effort to clearly convey the message that computer use matters for the education of young people and do their best to engage teachers and schools in raising the frequency of computer use to a level that becomes relevant. If schools and teachers are really committed to the development of 21st century competencies, such an increase will happen naturally. And only in these circumstances will clear correlations between technology use and educational performance emerge.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 209 kr
 Letar efter nypriser..