Massmedier : nya villkor för press, radio och tv i det digitala medielandskapet
ISBN9789187391446
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareLennart Weibull
Publiceringsår2014-06-04
FörlagEkerlids
Antal sidor384
SpråkSvenska

Häftad • 2014-06-04

Massmedier : nya villkor för press, radio och tv i det digitala medielandskapet

av Lennart Weibull

  • ISBN: 9789187391446
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2014-06-04
  • Förlag: Ekerlids
  • Antal sidor: 384
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

246 kr

Ej tillgänglig

299 kr

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare -36% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Jonatan W
    158 kr

    Bra skick

  • Emmely H
    159 kr

    Bra skick

Om Massmedier : nya villkor för press, radio och tv i det digitala medielandskapet

Boken Massmedier : nya villkor för press, radio och tv i det digitala medielandskapet släpptes år 2014 och är skriven av Lennart Weibull.

Den består av 384 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Ekerlids.

Köp Massmedier : nya villkor för press, radio och tv i det digitala medielandskapet begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 88 kr (36%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Medielandskapet har under det senaste decenniet förändrats på ett grundläggande sätt, främst genom utvecklingen av internet. Visserligen är det fortfarande dagstidningar, radio och tv som dominerar det svenska medielandskapet, men villkoren för deras verksamhet är helt annorlunda än tidigare. Den tekniska utvecklingen har medfört att alla massmedier finns på flera plattformar, och det allt större medieutbudet gör att konkurrensen om publik och reklam har ökat. Därtill har utvecklingen av sociala medier varit betydelsefull för de traditionella mediernas villkor. För den elfte upplagan av boken Massmedier har den stora utmaningen varit att ge en rättvisande bild av detta skeende och samtidigt belysa dagens medievillkor. För att förstå vad som pågår måste man ha en helhetssyn och analysera medielandskapet i såväl ett historiskt som i ett samtida perspektiv. Många framtidsprognoser om medieutveckling har slagit fel på grund av bristande förståelse för hur mediemarknaden faktiskt fungerar. Samtliga kapitel är helt eller delvis omskrivna och ett helt nytt kapitel har tillkommit. Mediernas förutsättningar utifrån tekniska, politiska, ekonomiska och sociala villkor tas upp och de traditionella massmediernas strukturella förhållanden på 2010-talet diskuteras. Vidare ges en översikt av journalistikens förändring och i den avslutande delen står publikens användning av och attityder till såväl traditionella som sociala medier i fokus.Massmedier har sedan den första upplagan kom ut 1970 blivit en klassiker och ett standardverk som för den som vill förstå vad som händer inom medievärlden. Lennart Weibull f 1946, professor emeritus i massmedieforskning och seniorforskare på SOM-institutet, Göteborgs universitetIngela Wadbring f 1964, professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet i Sundsvall

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 158 kr   Spara 36% mot nypris
 Letar efter nypriser..