Att säkerställa att vi är välkomna
ISBN9789176232071
FormatHäftad
Publiceringsår2014-12-08
FörlagMedia-Tryck
Antal sidor206
SpråkSvenska

Häftad • 2014-12-08

Att säkerställa att vi är välkomna

  • ISBN: 9789176232071
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2014-12-08
  • Förlag: Media-Tryck
  • Antal sidor: 206
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare -48% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Anna M
    194 kr

    Bra skick

Om Att säkerställa att vi är välkomna

Boken Att säkerställa att vi är välkomna släpptes år 2014.

Den består av 206 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Media-Tryck.

Köp Att säkerställa att vi är välkomna begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 177 kr (48%) mot att köpa den ny hos Bookoutlet.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Den här boken handlar om hur organisationer anpassar sig kommunikativt till det vi kommit att kalla för ett mångkulturellt samhälle. Boken tar sin utgångspunkt i de medialt uppmärksammade händelserna med social oro, hot och stenkastning som förekom mot polis och räddningstjänst i delar av Malmö i början av millenniet. Räddningstjänsten Syds insatser för att skapa bättre relationer och trovärdighet i förhållande till de boende analyseras. I studien beskrivs vad som krävs kommunikativt och retoriskt för att skapa det goda mötet mellan myndigheten och de boende. De framgångsrika förtroendeskapande insatser som organisationen har genomfört lyfts fram. Men studien visar även vilka faror det finns med att betona skillnaden mellan olika kulturer och diskuterar också de dilemman som uppstår när såväl problem som lösningar beskrivs i kulturella termer. Boken är relevant för forskare och studenter med intresse för samhällskommunikation, men kan också läsas av strateger och praktiker i organisationer som arbetar utåtriktat och uppsökande i heterogena miljöer.Susanna Magnusson är adjunkt och doktorand vid institutionen för strategisk kommunikation på Lunds universitet, Campus Helsingborg. Detta är hennes avhandling.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 194 kr   Spara 48% mot nypris
Ny 371 kr