Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens
ISBN9789147113354
Upplaga1
FormatHäftad
Publiceringsår2018-01-09
FörlagLiber AB
Antal sidor316
SpråkSvenska

Häftad • 2018-01-09

Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens

  • ISBN: 9789147113354
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2018-01-09
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 316
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens

Boken Det svenska medielandskapet : traditionella och sociala medier i samspel och konkurrens släpptes år 2018.

Den består av 316 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Det svenska medielandskapet redovisar och diskuterar olika mediers villkor och ger perspektiv på såväl historien som dagsläget och framtiden.Läs merBoken har sedan första utgåvan 1970 kommit i många upplagor och titeln har förändrats i takt med medielandskapet. Under många år hette boken Massmedier – med olika underrubriker. Men att tala om massmedier speglar inte dagens medielandskap där de sociala medierna är en självklar del i medielandskapet. Boken har därför omarbetats, breddats och bytt titel. Digitaliseringen har fått ett betydligt större utrymme i samtliga kapitel. Det gäller inte minst i de helt nyskrivna kapitel som handlar om dagens situation för dagspress, radio och tv.I denna andra upplaga är kapitlen om dagspressen respektive radio och tv helt omskrivna. Övriga kapitel är genomgående uppdaterade.Boken lämpar sig för journalistutbildningar på universitet, högskolor och folkhögskolor samt på kurser inom medie- och kommunikationsvetenskap. Den är, genom sin sammanhållna form och sitt breda anslag, ett standardverk för alla som vill få en överblick över medielandskapet.Om författarnaLennart Weibull, f. 1946, är professor emeritus i massmedieforskning, Göteborgs universitet.Ingela Wadbring, f. 1964, är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet, Sundsvall.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Inga priser hittades på denna bok