Mediernas språk
ISBN9789147087860
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareMats Ekström
Publiceringsår2008-07-18
FörlagLiber AB
Antal sidor180
SpråkSvenska

Häftad • 2008-07-18

Mediernas språk

av Mats Ekström

  • ISBN: 9789147087860
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2008-07-18
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 180
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Michael E
    229 kr

    Bra skick

  • Kristina S
    249 kr

    Bra skick

Om Mediernas språk

Boken Mediernas språk släpptes år 2008 och är skriven av Mats Ekström.

Den består av 180 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Mediernas språk begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 229 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Hur används språk för att kommunicera i nyhetsrapportering, intervju- och debattprogram, TV-serier, fiktionsfilm, dataspel, på chatt-sidor eller i operativsystemen i våra datorer? Att förstå hur språk kan användas i tal, skrift och bild är viktigt både för dem som vill kunna analysera budskap kritiskt och för dem som i olika yrkesroller ska jobba med medier och kommunikation. Mediernas språk är den första boken på svenska som presenterar de mest inflytelserika teorierna om språk och kommunikation i modern medievetenskap. Läs mer Boken är en lättillgänglig och forskningsbaserad introduktion som utgår från sex olika teoretiska perspektiv: semiotik, berättande analys, retorik, samtalsanalys, kritisk diskursanalys samt teorier om sociala representationer. Dessa teorier kan ses som olika "glasögon", genom vilka vi kan undersöka hur kommunikation i och genom medier egentligen fungerar. Teoriernas användbarhet illustreras med konkreta analyser. I slutet av varje kapitel ges tips för vidare studier. Bokens huvudsakliga målgrupp är studerande på grundnivå inom universitetskurser i medie- och kommunikationsvetenskap, men också andra kurser inom humaniora och samhällsvetenskap. Om författarna Mats Ekström är professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid Örebro universitet. Övriga författare i boken är Peter Berglez, Göran Bolin, Birgitta Höijer, Ulla Moberg, Brigitte Mral och Ulrika Olausson.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 229 kr