ISBN | 9789147075560 |
Upplaga | 1 |
Format | Inbunden |
Författare | Renee Mauborgne, Kim W Chan |
Publiceringsår | 2005-06-03 |
Förlag | Liber AB |
Antal sidor | 248 |
Språk | Svenska |
Inbunden • 2005-06-03
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.
Boken Blue ocean strategy : skapa nya marknader utan konkurrens släpptes år 2005 och är skriven av Renee Mauborgne och Kim W Chan.
Den består av 248 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.
Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.DEN UTVIDGADE UPPLAGAN AV DEN INTERNATIONELLA BÄSTSÄLJAREN! "Blue Ocean Strategy" är en banbrytande bok som utmanar traditionellt strategitänkande. Den har blivit ett globalt fenomen, en internationell bästsäljare som översatts till 43 språk och sålts i 3,5 miljoner exemplar. Nu med två nya kapitel, ett utvidgat tredje kapitel och ett genomgående aktualiserat innehåll, är boken mer relevant än någonsin. En av 2000-talets viktigaste strategiböcker. Läs mer Blue Ocean Strategy uppmanar företag att bryta sig ut ur den mördande konkurrensen på etablerade marknader, den röda oceanen, där deras erbjudanden förlorar sin särprägel och marginalerna krymper, genom att skapa ett nytt marknadsutrymme, en blå ocean, som kännetecknas av ny efterfrågan och där vinst- och tillväxtmöjligheterna är så mycket större. Den här nyskapande boken erbjuder lärdomar, verktyg och modeller som hjälper företag att ta itu med denna utmaning. Mer info på: www.blueoceanstrategy.com http://centres.insead.edu/blue-ocean-strategy/index.cfm Sagt om boken "Engagerande bok om hur företag tar sig från att vara en i mängden till att bli det unika företaget som kunden inte ser några alternativ till." - Lars Bengtsson, professor i industriell ekonomi vid Lunds Tekniska Högskola "BOS bygger en innovationsbro mellan strategier och affärsmodeller, på ett sätt och med en mognad som gör den tillgänglig för alla som är intresserad av innovationsfrågor." - Magnus Penker & Sten Jacobson, Innovation 360 Group AB Om författarna W. Chan Kim är direktör vid INSEAD Blue Ocean Strategy Institute och innehar Boston Consulting Group Bruce D. Henderson-professuren i Strategy and International Management vid INSEAD i Frankrike. Renée Mauborgne är Distinguished Fellow och professor i strategi vid INSEAD. Hon är också direktör vid the INSEAD Blue Ocean Strategy Institute.
Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.
Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.
När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.
Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!