Läs- och skrivundervisning : teorier, trender och tradition
ISBN9789144069067
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareElisabeth Berg
Publiceringsår2011-08-04
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor251
SpråkSvenska

Häftad • 2011-08-04

Läs- och skrivundervisning : teorier, trender och tradition

av Elisabeth Berg

  • ISBN: 9789144069067
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2011-08-04
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 251
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Annelie N
    259 kr

    Ny

  • Anna J
    259 kr

    Bra skick

Om Läs- och skrivundervisning : teorier, trender och tradition

Boken Läs- och skrivundervisning : teorier, trender och tradition släpptes år 2011 och är skriven av Elisabeth Berg.

Den består av 251 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Läs- och skrivundervisning : teorier, trender och tradition begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 259 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Som nyutexaminerad lärare i grundskolans tidigare år ställer man sig många frågor, inte minst om hur läs- och skrivundervisningen ska utformas. Lärarutbildningens teoretiska resonemang, praktikens många tillämpningar samt metodikens lockande trender kan ofta vara svåra att förhålla sig till. Resultatet riskerar att bli ett okritiskt förhållningssätt där den egna skoltidens klassrumsaktiviteter blir rättesnöre. I den här boken får vi följa författarens läs- och skrivundervisning så som den tagit sig uttryck under tre decenniers lärargärning. Starten i denna livsberättelse är 1970-talets starkt metodinriktade praxis. Genom mötet med bland annat nya läroplaner, ramväxande teorier och tongivande trender under 1980- och 1990-talen sker omvälvande förändringar, där undervisningsinnehåll och en mer elevaktiv undervisning hamnar i fokus. Studien grundas på dokumenterat underlag från undervisning i grundskolans tidigare år (årskurs 1-5). I författarens analyser ser vi hur lärarens läs- och skrivundervisning förändras beträffande innehåll, arbetsformer samt elev- och lärarroller men också hur hennes didaktiska reflektionsförmåga över undervisningen skärps.Boken riktar sig främst till studenter på grundlärarprogrammet (låg- och mellanstadiet) samt till verksamma lärare.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 259 kr
 Letar efter nypriser..