Organisationer och kulturer
ISBN9789144068312
Upplaga3
FormatHäftad
FörfattareGeert Hofstede, Gert Jan Hofstede, Misho Minkov
Publiceringsår2011-10-07
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor611
SpråkSvenska

Häftad • 2011-10-07

Organisationer och kulturer

av Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede och Misho Minkov

  • ISBN: 9789144068312
  • Upplaga: 3
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2011-10-07
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 611
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Jenny L
    259 kr

    Bra skick

  • Amanda A
    279 kr

    Bra skick

Om Organisationer och kulturer

Boken Organisationer och kulturer släpptes år 2011 och är skriven av Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede och Misho Minkov.

Den består av 611 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Organisationer och kulturer begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 259 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

I Organisationer och kulturer presenteras en omfattande studie av hur vårt ursprung begränsar vårt sätt att tänka, känna och handla. Författarna visar de systematiska skill-nader som finns mellan olika nationella kulturer. Boken är en analys och jämförelse av olika nationella och organisationskulturella skillnader baserad på forskning i över sjuttio länder under mer än trettio år.Författarna beskriver de omedvetna regler som styr hur man i olika kulturer tänker och agerar i affärslivet, i familjen och i politiska organisationer. Kulturchock, etnocentrism, stereotyper och andra aspekter på interkulturell dynamik förklaras, liksom hur organisationskulturer skiljer sig från nationella kulturer. Författarna ger råd om hur man kan hantera sådana kulturella skillnader och hur man bör agera i situationer där kulturella konflikter kan uppstå. Denna tredje upplaga av boken är utökad med analy-ser baserade på nytt forskningsmaterial. Utmärkande för denna upplaga är även ett vidgat perspektiv som blickar både bakåt och framåt i tiden i syfte att öka förståelsen av vårt kulturella sammanhang.Kunskap om kulturella skillnader är av väsentlig betydelse för företag som arbetar mot en internationell marknad. Denna bok riktar sig därför till dig som i ditt arbete kommer i kontakt med människor från andra länder och kulturer. Den vänder sig även till dig som studerar på internationellt inriktade kurser inom ledarskap, marknadsföring och politik vid universitet och högskola.Tredje upplagan

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 259 kr