Fokusgrupper : om fokuserade gruppintervjuer som undersökningsmetod
ISBN9789144058566
Upplaga2
FormatHäftad
FörfattareVictoria Wibeck
Publiceringsår2010-05-04
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor178
SpråkSvenska

Häftad • 2010-05-04

Fokusgrupper : om fokuserade gruppintervjuer som undersökningsmetod

av Victoria Wibeck

  • ISBN: 9789144058566
  • Upplaga: 2
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2010-05-04
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 178
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Belinda T
    149 kr

    Ny

Om Fokusgrupper : om fokuserade gruppintervjuer som undersökningsmetod

Boken Fokusgrupper : om fokuserade gruppintervjuer som undersökningsmetod släpptes år 2010 och är skriven av Victoria Wibeck.

Den består av 178 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Fokusgrupper : om fokuserade gruppintervjuer som undersökningsmetod begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 149 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Det här är en handbok som skildrar hur man praktiskt går tillväga när man arbetar med fokusgrupper. Men boken ger även en teoretisk bakgrund till användandet av fokusgrupper som forskningsmetod. Fokusgrupper är en metod som används för att studera människors föreställningar, kunskaper, attityder och värderingar genom fokuserade gruppintervjuer. Metoden innebär att en grupp under en moderators ledning diskuterar ett givet ämne. Fokusgrupper används till exempel vid marknadsundersökningar, utvärderingar och i forskningssammanhang. Boken vänder sig till högskolestuderande inom ämnen som medie- och kommunikationsvetenskap, sociologi, statsvetenskap, pedagogik, folkhälsovetenskap, miljövetenskap, socialt arbete och ekonomi, men är också relevant för företag, skolor, kommuner och landsting.Denna andra upplaga har uppdaterats och utökats med ytterligare förslag på hur data från fokusgrupper kan analyseras. Dessutom innehåller boken ett nyskrivet kapitel om hur fokusgrupper kan användas inom deltagandeforskning.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 149 kr
 Letar efter nypriser..