Management : att leda verksamheter och människor
ISBN9789144057781
Upplaga1
FormatHäftad (Flexband)
Publiceringsår2018-07-18
FörlagStudentlitteratur AB
Antal sidor306
SpråkSvenska

Häftad (Flexband) • 2018-07-18

Management : att leda verksamheter och människor

  • ISBN: 9789144057781
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad (Flexband)
  • Publiceringsår: 2018-07-18
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Antal sidor: 306
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Meri K
    309 kr

    Ny

  • Felicia H
    309 kr

    Ny

Om Management : att leda verksamheter och människor

Boken Management : att leda verksamheter och människor släpptes år 2018.

Den består av 306 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur AB.

Köp Management : att leda verksamheter och människor begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 309 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Management handlar om att leda såväl verksamheter som människor. Ledning av verksamheter går ut på att utforma och genomföra mål, strategi, organisation och styrning på ett sådant sätt att verksamheten skapar värde för kunder och andra intressenter. Att leda människor handlar om att mobilisera lust, energi och engagemang hos de människor som är verksamma i organisationen. Det unika med denna bok är att den tar upp båda dessa aspekter av management. Management är förankrad i forskning och förenar ett praktiskt och ett teoretiskt perspektiv. Författarna nöjer sig inte med teoretiska ramverk för att förstå en verksamhets affärsvillkor utan ger också idéer om hur verksamhetens affärsvillkor kan hanteras. Boken innehåller många exempel från såväl svenska som utländska företag och andra slags organisationer. Denna andra upplaga av Management är rejält omarbetad och förnyad. Den skiljer sig från förra upplagan genom att en större tyngd läggs på företagens omvärldsberoende. Stor vikt läggs också vid digitaliseringen och dess konsekvenser för affärsmodeller, organisation, styrning och ledning. Boken är lämplig för kurser i management, ledarskap, strategi och organisation vid universitet och högskolor men passar även för yrkesverksamma personer som är chefer/ledare eller är intresserade av ledningsfrågor.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 309 kr