Gränslösa Språkrummet : Om Barns Tal- Och Skriftspråk I Didaktiskt Perspekt
ISBN9789144023595
Upplaga2
FormatHäftad
FörfattareRigmor Lindö
Publiceringsår2002-08-12
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor257
SpråkSvenska

Häftad • 2002-08-12

Gränslösa Språkrummet : Om Barns Tal- Och Skriftspråk I Didaktiskt Perspekt

av Rigmor Lindö

  • ISBN: 9789144023595
  • Upplaga: 2
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2002-08-12
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 257
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 6 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Maria M
    159 kr

    Bra skick

  • Carina E
    159 kr

    Bra skick

  • Melinda R
    159 kr

    Bra skick

  • Margit B
    179 kr

    Bra skick

  • Melinda R
    209 kr

    Bra skick

  • Mia E
    249 kr

    Ny

Om Gränslösa Språkrummet : Om Barns Tal- Och Skriftspråk I Didaktiskt Perspekt

Boken Gränslösa Språkrummet : Om Barns Tal- Och Skriftspråk I Didaktiskt Perspekt släpptes år 2002 och är skriven av Rigmor Lindö.

Den består av 257 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Gränslösa Språkrummet : Om Barns Tal- Och Skriftspråk I Didaktiskt Perspekt begagnad från en av 6 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 159 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Hur kan barn och unga utveckla ett rikt språk och en god kommunikativ kompetens? Det är utgångspunkten för denna bok där författaren argumenterar för att skolan ska närma sig hemmets och förskolans informella läromiljöer. När klassrummen öppnas mot världen kan eleverna ta steget ut i ett gränslöst språkrum. Barn utvecklar såväl talspråk som skriftspråk i en meningsskapande social samvaro. Pedagogens främsta uppgift är därför att stödja, bekräfta och vidareutveckla elevernas erfarenheter, tankar och strategier, vilket innebär att undervisningens innehåll styrs av barnens genuina frågor. Utifrån didaktiska teorier som speglas via styrdokument och forskningbelyses olika perspektiv på språk och lärande. Bokens röda tråd bärs upp av synsättet "whole language", ett förhållningssätt som formar en didaktisk bas för alla lärare. I boken presenteras LTG, processorienterad skrivning, tematiskt och problembaserat lärande, litteraturen som livskunskap och informations- och kommunikationsteknologin som lärandets redskap. Författaren lyfter fram språkutvecklande arbetssätt som är ålders- och ämnesintegrerade. Boken vänder sig i första hand till såväl blivande som erfarna pedagoger som arbetar med barn i åldrarna 6-12 år. Andra upplagan

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 159 kr