Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten
ISBN9789144023182
Upplaga3
FormatHäftad
Publiceringsår2008-08-08
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor631
SpråkSvenska

Häftad • 2008-08-08

Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten

  • ISBN: 9789144023182
  • Upplaga: 3
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2008-08-08
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 631
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 3 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Sofia R
    359 kr

    Bra skick

  • Thomas J
    439 kr

    Ny

  • André L
    509 kr

    Bra skick

Om Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten

Boken Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten släpptes år 2008.

Den består av 631 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Marknadskommunikation : kunden, varumärket, lönsamheten begagnad från en av 3 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 359 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Marknadskommunikation är viktig, eftersom en god och effektiv kontakt mellan företaget och dess mål-grupper bidrar till att öka bolagets intäkter, stärka dess varumärke och underlätta identifieringen av de lönsammaste kunderna.Rita Mårtensons Marknadskommunikation riktar sig både till den akademiska världen och till näringslivet då den integrerar nyheter från forsknings-fronten med kunskap om de beslut som den praktiskt verksamme marknadsföraren måste fatta. Boken är uppbyggd kring de tre hörnstenarna marknadskommunikation, varumärken och kunder. Perspektivet är såväl taktiskt som strategiskt.Innehållet i boken spänner från konsument-psykologisk detaljkunskap till kapitel som tar ett helhetsperspektiv där marknadskommunikations-besluten sätts i relation till företagets övergripande mål och resultat. Här finns även avsnitt som behandlar olika typer av marknadskommunikation, medan andra handlar om varumärken, varu-märkesportföljen och vad som kännetecknar starka varumärken. Konsumenterna, deras känslor, mål och motiv och hur dessa påverkar vad de gör avhandlas också, liksom kundkontakter och marknadskommunikationsaktiviteter, kampanj-planering samt de strategiska aspekterna av marknadskommunikationen, kundportföljen och det långsiktiga varumärkesbyggandet.Denna, den tredje upplagan, är helt omskriven och omarbetad. Nominerad till "Årets Marknadsföringsbok 2009" av Sveriges Marknadsförbund.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 359 kr