Retorik eller konsten att övertyga
ISBN9789113016313
Upplaga2
FormatHäftad
FörfattareKurt Johannesson
Publiceringsår2006-08-02
FörlagNorstedts Förlagsgrupp
Antal sidor288
SpråkSvenska

Häftad • 2006-08-02

Retorik eller konsten att övertyga

av Kurt Johannesson

  • ISBN: 9789113016313
  • Upplaga: 2
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2006-08-02
  • Förlag: Norstedts Förlagsgrupp
  • Antal sidor: 288
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 4 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Mattias W
    109 kr

    Ny

  • Malin A
    119 kr

    Ny

  • Karolina M
    129 kr

    Ny

  • Nick H
    145 kr

    Ny

Om Retorik eller konsten att övertyga

Boken Retorik eller konsten att övertyga släpptes år 2006 och är skriven av Kurt Johannesson.

Den består av 288 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Norstedts Förlagsgrupp.

Köp Retorik eller konsten att övertyga begagnad från en av 4 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 109 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Hur övertygar man människor? Genom språket, orden. Det finns inget effektivare sätt om man vill forma människors tankar, känslor och handlingar, och leda dem till en viss övertygelse. De gamla grekerna visste det, de gjorde talandet till en särskild konst - retorik. Retorik eller konsten att övertyga vill lära oss att förstå och kritiskt granska mekanismerna i språket. Med hjälp av många exempel, de flesta från vår egen tid, beskrivs retorikens begrepp, principer och historia. I flera fall görs fylliga analyser av tal, till exempel av av Cicero, Goebbels, Martin Luther King, Olof Palme och av earl Spencer vid prinsessan Dianas begravning. I ett nytillkommet kapitel analyseras vår tids retorik - reklamen - utifrån ett retoriskt perspektiv. Detta är andra reviderade och omarbetade upplagan.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 109 kr