OpenGL ES 2 for Android
ISBN9781937785345
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareKevin Brothaler
Publiceringsår2013-07-31
FörlagPagina Förlags AB
Antal sidor325
SpråkEngelska

Häftad • 2013-07-31

OpenGL ES 2 for Android

av Kevin Brothaler

  • ISBN: 9781937785345
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2013-07-31
  • Förlag: Pagina Förlags AB
  • Antal sidor: 325
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

295 kr

Ej tillgänglig

379 kr

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om OpenGL ES 2 for Android

Boken OpenGL ES 2 for Android släpptes år 2013 och är skriven av Kevin Brothaler.

Den består av 325 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Pagina Förlags AB.

Köp den ny för 295 kr hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Android is booming like never before, with millions of devices shipping every day. It's never been a better time to learn how to create your own 3D games and live wallpaper for Android. You'll find out all about shaders and the OpenGL pipeline, and discover the power of OpenGL ES 2.0, which is much more feature-rich than its predecessor. If you can program in Java and you have a creative vision that you'd like to share with the world, then this is the book for you. This book will teach you everything you need to know to create compelling graphics on Android. You'll learn the basics of OpenGL by building a simple game of air hockey, and along the way, you'll see how to initialize OpenGL and program the graphics pipeline using shaders. Each lesson builds upon the one before it, as you add colors, shading, 3D projections, touch interaction, and more. Then, you'll find out how to turn your idea into a live wallpaper that can run on the home screen. You'll learn about more advanced effects involving particles, lighting models, and the depth buffer. You'll understand what to look for when debugging your program, and what to watch out for when deploying to the market.OpenGL can be somewhat of a dark art to the uninitiated. As you read this book, you'll learn each new concept from first principles. You won't just learn about a feature; you'll also understand how it works, and why it works the way it does. Everything you learn is forward-compatible with the just-released OpenGL ES 3, and you can even apply these techniques to other platforms, such as iOS or HTML5 WebGL.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Letar efter nypriser..