Human Services as Complex Organizations (e-bok)
ISBN9781412956932
FormatE-bok
FörfattareYeheskel Hasenfeld
Publiceringsår2009-07-29
FörlagSAGE Publications
Antal sidor608
SpråkEngelska

E-bok • 2009-07-29

Human Services as Complex Organizations (e-bok)

av Yeheskel Hasenfeld

  • ISBN: 9781412956932
  • Format: E-bok
  • Publiceringsår: 2009-07-29
  • Förlag: SAGE Publications
  • Antal sidor: 608
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Human Services as Complex Organizations (e-bok)

Boken Human Services as Complex Organizations (e-bok) släpptes år 2009 och är skriven av Yeheskel Hasenfeld.

Den består av 608 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget SAGE Publications.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

"e;Hasenfeld has done it again. An excellent collection of essays on many of the most important trends and issues involving human service organizations."e;-Mayer N. Zald, Professor (emeritus), Sociology, Social Work, and Management, University of Michigan The Second Edition of this best-selling text provides a comprehensive and state-of-the-art perspective on human service organizations. This vanguard collection weaves the latest theoretical and empirical studies in macro theory with contemporary examples from hospitals, schools, social service organizations, mental health centers, and public welfare agencies. Blending theory with application, this outstanding anthology highlights the moral choices and accomplishments made by human service organizations. Key Features of This EditionPresents the latest theoretical and empirical studies on human service organizations, offering students key analytical tools to study and understand human behavior in various contexts. Introduces important new topics, such as the impact of the policy environment, emotional labor, and advocacy Offers students a new perspective with original studies on organizational ideologies, conditions of work, structuration of service technologies, diversity, and discretion. Intended Audience This exceptional compilation of the best theoretical and empirical studies on human service organizations is indispensable to graduate students and scholars of organization studies, organizational behavior, and Human Behavior in the Social Environment.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Letar efter nypriser..