Gender and the Media
ISBN9780745619156
Upplaga1
FormatHäftad (Paperback / softback)
FörfattareRosalind Gill
Publiceringsår2006-11-01
FörlagPolity Press
Antal sidor304
SpråkEngelska

Häftad (Paperback / softback) • 2006-11-01

Gender and the Media

av Rosalind Gill

  • ISBN: 9780745619156
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Publiceringsår: 2006-11-01
  • Förlag: Polity Press
  • Antal sidor: 304
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

347 kr

Ej tillgänglig

399 kr

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare -54% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Linda V
    159 kr

    Ny

Om Gender and the Media

Boken Gender and the Media släpptes år 2006 och är skriven av Rosalind Gill.

Den består av 304 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Polity Press.

Köp Gender and the Media begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 188 kr (54%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Written in a clear and accessible style, with lots of examples from Anglo-American media, Gender and the Media offers a critical introduction to the study of gender in the media, and an up-to-date assessment of the key issues and debates. Eschewing a straightforwardly positive or negative assessment the book explores the contradictory character of contemporary gender representations, where confident expressions of girl power sit alongside reports of epidemic levels of anorexia among young women, moral panics about the impact on men of idealized representations of the 'six-pack', but near silence about the pervasive re-sexualization of women's bodies, along with a growing use of irony and playfulness that render critique extremely difficult. The book looks in depth at five areas of media - talk shows, magazines, news, advertising, and contemporary screen and paperback romances - to examine how representations of women and men are changing in the twenty-first century, partly in response to feminist, queer and anti-racist critique. Gender and the Media is also concerned with the theoretical tools available for analysing representations.A range of approaches from semiotics to postcolonial theory are discussed, and Gill asks how useful notions such as objectification, backlash, and positive images are for making sense of gender in today's Western media. Finally, Gender and the Media also raises questions about cultural politics - namely, what forms of critique and intervention are effective at a moment when ironic quotation marks seem to protect much media content from criticism and when much media content - from Sex and the City to revenge adverts - can be labelled postfeminist. This is a book that will be of particular interest to students and scholars in gender and media studies, as well as those in sociology and cultural studies more generally.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 159 kr   Spara 54% mot nypris
 Letar efter nypriser..