Visuell retorik - Bilden i reklam, nyheter och livsstilsmedia
ISBN9789147077489
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareAnders Carlsson, Thomas Koppfeldt
Publiceringsår2008-07-31
FörlagLiber AB
Antal sidor192
SpråkSvenska

Häftad • 2008-07-31

Visuell retorik - Bilden i reklam, nyheter och livsstilsmedia

av Anders Carlsson och Thomas Koppfeldt

  • ISBN: 9789147077489
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2008-07-31
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 192
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Visuell retorik - Bilden i reklam, nyheter och livsstilsmedia

Boken Visuell retorik - Bilden i reklam, nyheter och livsstilsmedia släpptes år 2008 och är skriven av Anders Carlsson och Thomas Koppfeldt.

Den består av 192 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Att förstå hur bilder kommunicerar och samverkar med text, tal, ljud och grafisk design ger nycklar till att läsa och tolka språk, tilltal och uttryckssätt i media. Läs mer Den här boken bygger på den tidigare Bild och retorik i media av samma författare. I Visuell retorik får vi se hur visuella uttrycksmedel kan användas för att skapa identiteter och relationer. Den inspirerar och ger verktyg för att arbeta kreativt med nyhetsbilder, reklam, tv-underhållning och genusfrågor. Boken består av tre delar: Bildanalys, bildspråk och visuella verktyg Att tolka och läsa bilder i nyhetsrapportering, reklam och visuella media. Medieretorik Reklamens och journalistikens stilgrepp i ljuset av den klassiska och visuella retoriken. En modell för tv-analys presenteras med exempel från SVTs Melodifestivalfinal. Förebilder, rolltagande och identitetsmarkörer Hur reklam, tv och tidskrifter lanserar förebilder för livsstilar och könsroller. Om identitetsskapandets visuella markörer. Visuell retorik riktar sig till Samhällsvetenskapsprogrammet och Medieprogrammet, i ämnen som svenska, mediekommunikation, mediekunskap, marknadsföring, fotografisk bild, samhällskunskap och estetisk verksamhet, liksom i ämnesintegrerade projekt kring medier, reklam och samhällsdebatter. Bokens modeller för analys och diskussion lämpar sig även för lärarutbildningar och på kurser i kommunikation och visuella medier på högskolan. Om författarna Anders Carlsson är lärare och journalist och undervisar i bildretorik och mediekommunikation på gymnasiet och högskolan. Thomas Koppfeldt är professor i mediepedagogik på Dramatiska institutet och lektor i bild och visuell kultur på lärarutbildningen vid Konstfack.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Letar efter nypriser..