ISBN | 9789147094424 |
Upplaga | 1 |
Format | Inbunden |
Författare | Tommy Falonius |
Publiceringsår | 2010-04-21 |
Förlag | Liber AB |
Antal sidor | 236 |
Språk | Svenska |
Inbunden • 2010-04-21
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.
Boken Varumärket inifrån och ut : en handbok i internt varumärkesarbete släpptes år 2010 och är skriven av Tommy Falonius.
Den består av 236 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.
Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny."Varumärket inifrån och ut" ger en jordnära vägvisare för hur du kan föra varumärkesarbetet i hamn och få full effekt av organisationens investeringar. De som lyckas med att skapa ett starkt, tydligt och positivt laddat varumärke kan räkna med bättre lönsamhet, högre attraktivitet på arbetsmarknaden och ett ökat värde på organisationen. Men många varumärkesprocesser strandar inför den sista, avgörande fasen - den interna förankringen. Och de förväntade positiva resultaten blir istället negativa. Sveriges Marknadsförbund har utsett boken till Årets Marknadsföringsbok 2010. Läs mer Varumärket inifrån och ut är en handbok skriven av en praktiker för andra praktiker. Den visar hur du genom att betrakta medarbetarna som en prioriterad målgrupp kan ta varumärkesarbetet ett steg vidare. För att lyckas med det interna förankringsarbetet får du tillgång till en omfattande verktygslåda med en beprövad arbetsmodell, olika förankringsmetoder och detaljerade mallar för exempelvis nulägesanalys, varumärkesmätningar, plattformar, workshops, utbildningsmaterial, internt införsäljningsmaterial och uppföljning. Sagt om boken "Äntligen! Falonius beskriver bättre än någon annan den interna förankringens betydelse för ett framgångsrikt varumärkesarbete". Dick Eriksson, VD, Swedish Innovation Management "Varumärket inifrån och ut är den bästa guide jag träffat på för arbetet med att implementera varumärken internt. Praktiska modeller och verktyg gör att den fungerar perfekt som handbok i det dagliga arbetet". Katrin Lemming, Brand Manager, Stena Metall "Den första kompletta handbok som med insikt och skärpa tar sig an varumärkesarbetets verkliga utmaning - den interna förankringen - och dessutom erbjuder en beprövad väg till framgång". Björn Delin, Director, Business Unit Dental, Astra Tech AB Om författarna Tommy Falonius har arbetat med strategisk varumärkesutveckling under mer än femton års tid i företag, myndigheter, kommuner, föreningar och städer, i Sverige och övriga Europa. Han har också grundat en varumärkesbyrå och är en uppskattad föreläsare inom akademi och näringsliv. Tommy är medförfattare till böckerna "Hundra sanningar och en lögn om varumärkesbyggande" och "Spelet på marknaden: en handbok i taktisk marknadsföring".
Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.
Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.
När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.
Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!