Utveckla turistdestinationer : ett svenskt perspektiv
ISBN9789147096640
Upplaga2
FormatHäftad
FörfattareMagnus Bohlin, Jörgen Elbe
Publiceringsår2011-01-19
FörlagLiber AB
Antal sidor347
SpråkSvenska

Häftad • 2011-01-19

Utveckla turistdestinationer : ett svenskt perspektiv

av Magnus Bohlin och Jörgen Elbe

  • ISBN: 9789147096640
  • Upplaga: 2
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2011-01-19
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 347
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Linda J
    159 kr

    Bra skick

  • Erica A
    259 kr

    Bra skick

Om Utveckla turistdestinationer : ett svenskt perspektiv

Boken Utveckla turistdestinationer : ett svenskt perspektiv släpptes år 2011 och är skriven av Magnus Bohlin och Jörgen Elbe.

Den består av 347 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Utveckla turistdestinationer : ett svenskt perspektiv begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 159 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Idag är turism världens största näring och har en stark ekonomisk tillväxt. Många orter och platser runt om i världen är intresserade av hur just de kan bli en omistlig turistdestination - inte minst för de ekonomiska effekternas skull. Denna fråga har nu också börjat ställas på många håll i Sverige. Boken Utveckla turistdestinationer beskriver, för första gången, skapandet av turistdestinationer utifrån svenska förhållanden. Den granskar turismens orsak och verkan på ett tvärvetenskapligt sätt - från samhällsvetenskap via nationalekonomi till konstvetenskap. Läs mer I boken får man bland annat upplysande artiklar om: - turismens historia - dess ekonomiska betydelse - hur man analyserar sitt landskap - upplevelseindustrins tjusningskraft - entreprenörskap i turismens tjänst - marknadsföring av sin ort - turismens effekter på klimat och miljö Många exempel och analyser utgår från framgångsrika svenska turistdestinationer som Gotland, Åre med flera. Utveckla turistdestinationer är främst avsedd som lärobok på universitet och högskolor, men den innehåller också viktiga kunskaper att hämta för kommuner och turistverksamheter. Om författarna Magnus Bohlin började sin akademiska bana vid universitetsfilialen i Örebro och fortsatte med en masterexamen vid University of Alberta i Edmonton, Kanada. Inriktningen var då turism och kulturgeografi och han disputerade sedan i Uppsala, där han antogs som docent. Han är nu professor i kulturgeografi vid Högskolan Dalarna och var med och startade turismutbildningen i Dalarna 1978. Hans forskningsintressen gäller allt från ekonomiska effekter av turism och evenemang till kulturarvsturism. Sedan en tid tillbaka arbetar han med utveckling av e-guider. Bohlin har också varit verksam som researrangör med inriktning på kunskapsresor kring industriarv och turismutveckling. Han blev tidigt John F. Parkland stipendiat och var med och startade den europeiska avdelningen av Travel and Tourism Research Association. Han har utöver detta haft ett flertal internationella uppdrag i vetenskapliga råd och styrelser. Jörgen Elbe studerade turism vid Högskolan Dalarna i mitten av 80-talet. Han tog därefter en fil kand-examen i företagsekonomi. Under slutet av 80-och början av 90-talet arbetade han med i turismfrågor i Stockholms stad hos Stockholm Information Service och Stockholms Mark och Lokaliseringsbolag. Efter den perioden kom han tillbaks som programansvarig för turismprogrammet vid Högskolan Dalarna. Där har han bland annat varit med och introducerat och drivit European Tourism Management Masters Programme tillsammans med fem euroepeiska universitet och högskolor. Hans akademiska bana fortsatte vid Uppsala universitet där han 2002 doktorerade på en avhandling om samarbete och destinationsutveckling. Idag undervisar han i marknadsföring och forskar i turism. Frågor av speciellt intresse rör destinationsutveckling, evenemang och turistföretagens internationalisering.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 159 kr