Understanding Media Cultures (e-bok)
ISBN9781446237045
FormatE-bok
FörfattareNick Stevenson
Publiceringsår2002-03-05
FörlagSAGE Publications
Antal sidor256
SpråkEngelska

E-bok • 2002-03-05

Understanding Media Cultures (e-bok)

av Nick Stevenson

  • ISBN: 9781446237045
  • Format: E-bok
  • Publiceringsår: 2002-03-05
  • Förlag: SAGE Publications
  • Antal sidor: 256
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

726 kr

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare -82% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Therese Y
    128 kr

    Bra skick

Om Understanding Media Cultures (e-bok)

Boken Understanding Media Cultures (e-bok) släpptes år 2002 och är skriven av Nick Stevenson.

Den består av 256 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget SAGE Publications.

Köp Understanding Media Cultures (e-bok) begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 598 kr (82%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Praise for the First Edition:`I cant think of a book in media studies that handles so well the diversity of perspectives and issues that Stevenson addresses. Whether reconstructing Marxism or deconstructing postmodernism, tackling the pleasures of soap opera or the repetitive structures of daily news presentation, Stevenson is always clear and insightful - SociologyThe Second Edition of this book provides a comprehensive overview of the ways in which social theory has attempted to theorize the importance of the media in contemporary society. Now fully revised to take account of the recent theoretical developments associated with `new media and `information society, as well as the audience and the public sphere, Understanding Media Cultures:- Critically examines the key social theories of mass communication- Highlights the work of individual theorists including Fiske, Williams, Hall, Habermas, Jameson, McLuhan and Baudrillard.- Covers the important traditions of media analysis from feminism, cultural studies and audience research.- Now includes a discussion of recent perspectives developed by Castells, Haraway, Virilio and Schiller.- Provides a glossary of key terms in media and social theory.Retaining all the strengths of the previous edition, Understanding Media Cultures offers a comprehensive and up-to-date overview of the field. It will be essential reading for students of social theory, media and cultural studies.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 128 kr   Spara 82% mot nypris
 Letar efter nypriser..