Twentieth Century Design
ISBN9780192842046
FormatHäftad (Paperback)
FörfattareJonathan M Woodham
Publiceringsår1997-04-01
FörlagOUP Oxford
Antal sidor288
SpråkEngelska

Häftad (Paperback) • 1997-04-01

Twentieth Century Design

av Jonathan M Woodham

  • ISBN: 9780192842046
  • Format: Häftad (Paperback)
  • Publiceringsår: 1997-04-01
  • Förlag: OUP Oxford
  • Antal sidor: 288
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

278 kr

Ej tillgänglig

359 kr

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 3 säljare -50% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Agnes T
    139 kr

    Ny

  • Nadia B
    159 kr

    Ny

  • Carolina R
    159 kr

    Ny

Om Twentieth Century Design

Boken Twentieth Century Design släpptes år 1997 och är skriven av Jonathan M Woodham.

Den består av 288 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget OUP Oxford.

Köp Twentieth Century Design begagnad från en av 3 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 139 kr (50%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

The most famous designs of the twentieth century are not those in museums, but in the marketplace. The Coca-Cola bottle and the McDonald's logo are known all over the world, and designs like the modernistic `Frankfurt Kitchen' of 1926, or the 1954 streamlined and tail-finned Oldsmobile, or `Blow', the inflatable chair ubiquitous in the late sixties, tell us more about our culture than a narrowly-defined canon of classics. Drawing on the most up-to-date scholarship (not only in design history but also in social anthropology and women's history), Jonathan Woodham takes a fresh look at the wider issues of design and industrial culture throughout Europe, Scandinavia, North America, and the Far East. He explores themes such as national identity, the `Americanisation' of ideology and business methods, the rise of the multi-nationals, Pop and Postmodernism, and contemporary ideas of nostalgia and heritage, and setsthe proliferation of everyday design against the writing of critics as different as Nikolaus Pevsner, the champion of Modernism, and Vance Packard, author of The Hidden Persuaders. In the history which emerges design is clearly seen for what it is: the powerful and complex expression of aesthetic,social, economic, political, and technological forces.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 139 kr   Spara 50% mot nypris
 Letar efter nypriser..