ISBN | 9789147064694 |
Upplaga | 1 |
Format | Övrigt |
Författare | Olof Holm |
Publiceringsår | 2002-04-15 |
Förlag | Liber AB |
Antal sidor | 264 |
Språk | Svenska |
Övrigt • 2002-04-15
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.
Ny
Boken Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder släpptes år 2002 och är skriven av Olof Holm.
Den består av 264 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.
Köp Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 209 kr begagnad.
Strategisk marknadskommunikation - teorier och metoder är en bok om kommunikation och påverkan. Att påverka -med kommersiellt, politiskt eller annat syfte - förutsätter både strategisk kunskap och kunskap kring kommunikation. Kommunikationen med marknaden har blivit en konkurrensstrategisk fråga.Vi lever i en marknadsekonomi, i ett samhälle som är högteknologiskt, öppet, sårbart och snabbt föränderligt. Vi lever av att skapa värden. Många lyckas, andra slås ut. Framgång eller misslyckande är följden av olika omständigheter - konjunktur, struktur, tur, skicklighet, kompetens ochintuition. Att kommunicera med omvärlden, att kunna påverka, har med informationsteknologins utveckling kommit att få en alltmer kritisk och avgörande betydelse. I bokens första del läggs tonvikt vid makroförhållanden - de villkor som utgör förutsättningarna för all marknadsföring och därmed också marknadskommunikation, t ex marknadsekonomins framväxt, vikten av att skilja mellan strategi, taktik och operation i beslutsfattandet, sambandet mellan marknadens karaktär och företagets organisation. Centrala begrepp som behov, önskemål, efterfrågan, identitet, profil och image diskuteras och analyseras. I bokens andra del behandlas fenomenet kommunikation med tonvikt på teoretiska och metodologiska aspekter. Stor vikt läggs vid retorikens betydelse. Ett metodikavsnitt behandlar betydelsen av integration av kommunikationsinsatser och dess organisatoriska konsekvenser. Vidare diskuteras kommunikationsmixen och det svåra optimeringsproblemet. Efter enkort diskussion om internationella risker och möjligheter avslutas boken med ett återvändande till ett mer teoretiskt reflekterande och en kort epilog. Olof Holm är fil.dr och docent, verksam vid företagsekonomiska institutionen vid Stockholms universitet.
Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.
Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.
När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.
Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!