Strategic Market Management
ISBN9780470056233
Upplaga8
FormatHäftad (Paperback / softback)
FörfattareDavid A Aaker, Damien McLoughlin
Publiceringsår2010-03-26
FörlagJohn Wiley & Sons Inc
Antal sidor368
SpråkEngelska

Häftad (Paperback / softback) • 2010-03-26

Strategic Market Management

av David A Aaker och Damien McLoughlin

  • ISBN: 9780470056233
  • Upplaga: 8
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Publiceringsår: 2010-03-26
  • Förlag: John Wiley & Sons Inc
  • Antal sidor: 368
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • David C
    109 kr

    Ny

  • Kristin G
    259 kr

    Bra skick

Om Strategic Market Management

Boken Strategic Market Management släpptes år 2010 och är skriven av David A Aaker och Damien McLoughlin.

Den består av 368 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget John Wiley & Sons Inc.

Köp Strategic Market Management begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 109 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

The text is a European adaptation of our current US book: Strategic Market Management, 9th Edition by David Aaker. This new edition is a mainstream textsuitable for all business students studying strategy and marketingcourses. Strategic Market Management: Global Perspectives ismotivated by the strategic challenges created by the dynamic natureof markets. The premise is that all traditional strategicmanagement tools either do not apply or need to be adapted to amore dynamic context. The unique aspects of the book are its inclusion of: * A business strategy definition that includes product/marketscope, value proposition, and assets and competences. * A structured strategic analysis including a detailed customer,competitor, market, and environmental analysis leading tounderstanding of market dynamics that is supported by a summaryflow diagram, a set of agendas to help start the process, and a setof planning forms. * Concepts of strategic commitment, opportunism, and adaptabilityand how they can and should be blended together. * Bases of a value proposition and strong brands. A strategywithout a compelling value proposition will not be market driven orsuccessful. Brand assets that will support a business strategy needto be developed. * Creating synergetic marketing with silo organisations definedby products or countries. All organisations have multiple productsand markets and creating cooperation and communication instead ofcompetition and isolation is becoming an imperative. A global perspective is an essential aspect of this new edition.This reflects the lived experience of the student reader but alsotheir likely professional challenges. This is achieved by theextensive use of new examples and vignettes.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 109 kr
 Letar efter nypriser..