Servicemötets gnissel och skav
ISBN9789140678621
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareMalin Åkerström, Katarina Jacobsson, Vesa Leppänen, Erika Andersson Cederholm, Filippa Säwe
Publiceringsår2014-05-21
FörlagGleerups Utbildning
Antal sidor704
SpråkSvenska

Häftad • 2014-05-21

Servicemötets gnissel och skav

av Malin Åkerström, Katarina Jacobsson, Vesa Leppänen, Erika Andersson Cederholm och Filippa Säwe

  • ISBN: 9789140678621
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2014-05-21
  • Förlag: Gleerups Utbildning
  • Antal sidor: 704
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Julia M
    192 kr

    Bra skick

Om Servicemötets gnissel och skav

Boken Servicemötets gnissel och skav släpptes år 2014 och är skriven av Malin Åkerström, Katarina Jacobsson, Vesa Leppänen, Erika Andersson Cederholm och Filippa Säwe.

Den består av 704 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Gleerups Utbildning.

Köp Servicemötets gnissel och skav begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 133 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Alla har en intuitiv uppfattning om vad bra och dålig service är. Men hur kan man analysera ett servicemöte - hur fångar man vad som gick rätt och vad som gick fel med hjälp av samhällsvetenskapliga begrepp? I Servicemötets gnissel och skav presenterar författarna en rad analytiska instrument för att på ett strukturerat sätt kunna närma sig fenomenet service. För att belysa de subtila förväntningar och normer som kringgärdar ett servicemöte och för att lyfta fram den värderande karaktären hos termen service, väljer författarna att fokusera på avvikelser då förväntningar kring servicemötet inte uppfylls. Genom att studera dessa via en rad vardagliga exempel från handeln, butiker, turism, sjukhusvård och ungdomsvård visar författarna hur man kan nå grundläggande insikter om de situationer i vilka service fungerar rutinmässigt. Författarna analyserar såväl mellanmänskliga samspel i specifika situationer som mer storskaliga skeenden som samhällets tidsanda och diskurser. Resonemangen vilar på två analytiska begrepp - serviceramar och förväntanshorisonter - som springer ur goffmansk tradition och interaktionistisk teoribildning. Empirin är hämtad från både privat och offentlig servicemarknad. Boken vänder sig till socialpsykologiskt intresserade högskolestudenter liksom till studenter på program med uttalad serviceinriktning som turism, restaurang och handel. Boken är också värdefull för yrkesverksamma inom serviceyrken. Erika Andersson Cederholm, Vesa Leppänen, Katarina Jacobsson, Filippa Säwe och Malin Åkerström är alla forskare och lärare i sociologi, service management och tjänstevetenskap samt socialt arbete vid Lunds universitet.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 133 kr
 Letar efter nypriser..