Service Management och marknadsföring : kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen
ISBN9789147088614
Upplaga2
FormatHäftad
FörfattareChristian Grönroos
Publiceringsår2008-06-03
FörlagLiber AB
Antal sidor448
SpråkSvenska

Häftad • 2008-06-03

Service Management och marknadsföring : kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen

av Christian Grönroos

  • ISBN: 9789147088614
  • Upplaga: 2
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2008-06-03
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 448
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Anna H
    259 kr

    Bra skick

  • Anna J
    359 kr

    Ny

Om Service Management och marknadsföring : kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen

Boken Service Management och marknadsföring : kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen släpptes år 2008 och är skriven av Christian Grönroos.

Den består av 448 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Service Management och marknadsföring : kundorienterat ledarskap i servicekonkurrensen begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 200 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Alla företag, oberoende av om kärnan i deras erbjudanden är tjänster eller varor, råkar i dag ut för servicekonkurrens, där förmågan att hantera tjänstekomponenterna i erbjudandena är nyckeln till framgång. I denna aktualiserade och utökade upplaga av Service management och marknadsföring behandlas serviceperspektivet i affärsverksamhet, det vill säga hur man driver en verksamhet i enlighet med en servicelogik för att klara sig i servicekonkurrensen. Läs mer Boken behandlar utveckling och ledning av företag utifrån ett kundperspektiv, där servicelogik utgör grunden för verksamheten. Författaren beskriver begrepp, modeller och instrument för utveckling och styrning av bland annat produktivitet och lönsamhet i serviceverksamheter, marknadsföring och varumärke, tjänsteerbjudanden, tjänsteinriktad organisation och servicekultur samt intern marknadsföring. Ett kapitel ägnas åt transformering av traditionella tillverkande företag till serviceföretag. Bokens första upplaga fick Pro Oeconomiapriset år 2002 av Finlands Ekonomförbund. Sagt om boken "This book will challenge companies to rethink how they should manage their services in building their competitive strength and profitability. Grönroos continues as one of service marketing"s most original and able thinkers." - Philip Kotler "Efter att i tre årtionden ha bidragit till tjänste- och serviceforskningen befinner sig Grönroos fortfarande i frontlinjen. En kreativ bok som både behandlar etablerade begrepp och teorier och på ett personligt sätt tillför nya infallsvinklar." - Evert Gummesson, professor, Stockholms universitet "Service management och marknadsföring ger en aspektrik introduktion till dagens mest centrala kunskapsområde inom näringsliv och förvaltning. Boken ger inte bara en grundläggande referensram för studenter utan fungerar också som ett verktyg för fördjupad förståelse hos chefer och ledare." - Jan E. Persson, Ek dr, universitetslektor, Lunds universitet Om författarna Christian Grönroos är professor med inriktning mot tjänste- och relationsmarknadsföring vid Svenska Handelshögskolan i Helsingfors. Översättare: Manne Svensson

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 200 kr