Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling  och semiotisk teori
ISBN9789144042947
Upplaga1
FormatHäftad
Publiceringsår2005-12-23
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor179
SpråkSvenska

Häftad • 2005-12-23

Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori

  • ISBN: 9789144042947
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2005-12-23
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 179
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 3 säljare -32% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Maria G
    199 kr

    Bra skick

  • Karolina R
    239 kr

    Bra skick

  • Isabelle H
    200 kr

    Ny

Om Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori

Boken Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori släpptes år 2005.

Den består av 179 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Seendets språk : exempel från konst, reklam, nyhetsförmedling och semiotisk teori begagnad från en av 3 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 93 kr (32%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Den här boken tar upp frågor som rör såväl stillbild som bild i samband med film och TV. Författarna behandlar bildspråkets grunder, bild i reklam och propaganda, nyhetsförmedlingens dramaturgi och televisionens berättelser samt diskuterar hur nya medier, som dataspel och kameramobiler, används av ungdomar. I slutet av boken finns ett analysschema som kan användas som en enkel lathund vid undersökningar av bilder, serier, reklam- och nyhetsuppslag samt filmsekvenser. Semiotiken – vetenskapen om tecken och kommunikation – är den grundläggande teorin bakom författarnas syn på bildspråk och bildpedagogik. De lägger stor vikt vid samverkan mellan bild och text och vårt seende över huvud taget och vänder sig till alla dem som är intresserade av betydelseskapande processer och bildanalys. Bokens tvärvetenskapliga inriktning gör den speciellt användbar i journalist- och lärarutbildning samt i konst- och filmvetenskap.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 199 kr   Spara 32% mot nypris
Ny från 292 kr