ISBN | 9780199268078 |
Format | Inbunden (Hardback) |
Författare | Chris Argyris |
Publiceringsår | 2004-03-01 |
Förlag | OUP Oxford |
Antal sidor | 250 |
Språk | Engelska |
Inbunden (Hardback) • 2004-03-01
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.
Ny
Boken Reasons and Rationalizations släpptes år 2004 och är skriven av Chris Argyris.
Den består av 250 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget OUP Oxford.
Köp Reasons and Rationalizations begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 209 kr begagnad.
What is the purpose of social science and management research? Do scholars/researchers have a responsibility to generate insights and knowledge that are of practical (implementable) value and validity? We are told we live in turbulent and changing times, should this not provide an important opportunity for management researchers to provide understanding and guidance? Yet there is widespread concern about the efficacy of much research: These are some of the puzzles/pressing problems that Chris Argyris addresses in this short book.Argyris is one of the best known management scholars in the world - a leading light whose work has consistently addressed fundamental organizational questions, and who has provided some of the key concepts and building blocks of our understanding of organizational learning - single and double learning, theory in use, and espoused theory etc.In this book he questions many of the assumptions of organizational theory and research, and his investigation is not confined to academic analysis. He also scrutinizes that capacity for 'unproductive reasoning' (self-deception and rationalization) that is common amongst managers, consultants, and indeed more generally. As well as engaging with the work of leading organizational researchers (Sennett, Gabriel, Burgelman, Czarniawska, Grint, for example)he also ponders the work of theconsultants, commentators, and accountants who endorsed Enron.Throughout his purpose is to affirm the goal and values of useful knowledge. His style/enquiry is direct but fair, challenging, if at times uncompromising. Drawing on his own wealth of experience of researching and working with organizations, this book will be a reference point for all concerned to develop useful knowledge and confront the defences and deceptions that are only too commonplace in the business and academic worlds.
Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.
Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.
När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.
Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!