Quality from Customer Needs to Customer Satisfaction
ISBN9789144059426
Upplaga3
FormatInbunden
Publiceringsår2010-03-15
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor654
SpråkEngelska

Inbunden • 2010-03-15

Quality from Customer Needs to Customer Satisfaction

  • ISBN: 9789144059426
  • Upplaga: 3
  • Format: Inbunden
  • Publiceringsår: 2010-03-15
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 654
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Micaela N
    390 kr

    Bra skick

Om Quality from Customer Needs to Customer Satisfaction

Boken Quality from Customer Needs to Customer Satisfaction släpptes år 2010.

Den består av 654 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Quality from Customer Needs to Customer Satisfaction begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 390 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

This book examines the quality movement from a holistic perspective that is unique. It will serve as an invaluable handbook both for students and for those interested in enhancing quality in their own organizations. Practical illustrations are combined with a comprehensive and systemic overview of the extraordinary story of how Japanese industrialists adopted and developed the ideas of American quality gurus only to then find their own methodologies being exported to the USA and the rest of the world. The authors are leading Swedish academics with many years of experience in the quality field.The book is divided into five fairly independent parts. In Part I the quality concept and the evolution of the quality movement are examined. Furthermore, the relation between quality improvements, on one hand, and costs, profitability and success, on the other is illustrated. Parts II deals with methodologies and tools, which facilitates a customer focused product development. Among these are Quality Function Deployment, Reliability, Design of Experiments, and Robust Design. Part III focuses on the concept of variation and on methodologies and tools for quality improvements in the design and production processes. The seven improvement tools, statistical process control, capability, and supplier partnership are discussed. Part IV deals with satisfaction and loyalty of external and internal customers, what these concepts mean and how to measure them. In Part V focuses on the important role of management for quality improvements is discussed as well as the concept of leadership. Furthermore, processes, process management, Six Sigma, Lean Production, Quality Awards and quality management systems are elucidated. Finally, the book ends with a discussion of the importance of quality management in order to create a sustainable society.Third editionkvalitetsstyrning, kvalitet, kvalitetsteknik

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 390 kr
 Letar efter nypriser..