Populärkultur - teorier, metoder och analyser
ISBN9789147075614
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareSimon Lindgren
Publiceringsår2005-06-27
FörlagLiber AB
Antal sidor232
SpråkSvenska

Häftad • 2005-06-27

Populärkultur - teorier, metoder och analyser

av Simon Lindgren

  • ISBN: 9789147075614
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2005-06-27
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 232
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 3 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Kristina S
    179 kr

    Bra skick

  • Cecilia G
    209 kr

    Bra skick

  • Michael E
    234 kr

    Bra skick

Om Populärkultur - teorier, metoder och analyser

Boken Populärkultur - teorier, metoder och analyser släpptes år 2005 och är skriven av Simon Lindgren.

Den består av 232 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Populärkultur - teorier, metoder och analyser begagnad från en av 3 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 179 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Populärkulturen både uttrycker och bidrar till formandet av många människors känslor, värderingar, tankar, drömmar och livsstilar i dagens samhälle. Men vad står egentligen begreppet populärkultur för? Och kan populärkultur analyseras vetenskapligt? Går det egentligen att forska om film, tv, rockmusik och YouTube? Är verkligen Hollywoodproducerade romantiska komedier, publikfriande reality-tv och serietillverkade popartister värda akademikers uppmärksamhet? Frågor som dessa besvaras i Populärkultur - Teorier, metoder och analyser. Boken har i denna andra reviderade upplaga försetts med nytt bildmaterial, uppdaterade exempel och nya illustrativa analyser. Läs mer I boken förs en rad teoretiska och metodologiska angreppssätt samman i en övergripande modell för populärkulturanalys. Med hjälp av denna kan vi bättre förstå vad populärkulturen betyder, hur den gör det, varför den gör det och med vilka sociala och kulturella konsekvenser. Om författarna Simon Lindgren är docent i sociologi vid Sociologiska institutionen, Umeå universitet, där han är verksam som lärare och forskare med inriktning mot mediestudier, diskursanalys och internetforskning.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 179 kr