Pedagogiska miljöer och barns subjektsskapande
ISBN9789147051960
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareElisabeth Nordin-Hultman
Publiceringsår2004-01-09
FörlagLiber AB
Antal sidor248
SpråkSvenska

Häftad • 2004-01-09

Pedagogiska miljöer och barns subjektsskapande

av Elisabeth Nordin-Hultman

  • ISBN: 9789147051960
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2004-01-09
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 248
  • Språk: Svenska

Eller begagnad från 10 säljare -76% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Daniel J
    154 kr

    Bra skick

  • Helena L
    159 kr

    Bra skick

  • Mia A
    159 kr

    Bra skick

  • Josefin J
    209 kr

    Bra skick

  • Carolina B
    209 kr

    Bra skick

  • Sandra H
    259 kr

    Bra skick

  • Darina S
    259 kr

    Bra skick

  • Jonna B
    309 kr

    Bra skick

  • Krist G
    398 kr

    Ny

  • Krist G
    398 kr

    Ny

Om Pedagogiska miljöer och barns subjektsskapande

Boken Pedagogiska miljöer och barns subjektsskapande släpptes år 2004 och är skriven av Elisabeth Nordin-Hultman.

Den består av 248 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Pedagogiska miljöer och barns subjektsskapande begagnad från en av 10 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 304 kr (76%) mot att köpa den ny hos Bookoutlet.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Barn i förskolan och skolan diagnostiseras idag i allt större utsträckning och det är fortfarande vanligt att problemen förläggs hos barnet. Det är barnet som ska diagnostiseras och "åtgärdas". Nordin Hultman styr istället vår blick mot den pedagogiska miljön, dess material och organisationen av tid och rum, i en jämförande studie mellan engelska och svenska förskolerum. Författaren gör en mycket gedigen genomgång av miljöns betydelse för barns vistelse på en förskola och behandlar förskolans miljö i förhållande till hur barns subjektivitet/identitet formas. En förutsättning för att barns och elevers olikheter skall rymmas i förskolan och skolan är att även de pedagogiska miljöerna präglas av fler handlingsmöjligheter och arbetssätt, där tid och rum inte är lika starkt reglerade. Nordin Hultmans studie inspirerar till ett nytt tänkande och handlande för en samtidens och framtidens förskola och skola i linje med läroplansvisionerna.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 95 kr   Spara 76% mot nypris
Ny från 399 kr