Nyhetsfabriken : journalistiska yrkesroller i en förändrad medievärld
ISBN9789144040196
Upplaga1
FormatHäftad
Publiceringsår2008-01-07
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor325
SpråkSvenska

Häftad • 2008-01-07

Nyhetsfabriken : journalistiska yrkesroller i en förändrad medievärld

  • ISBN: 9789144040196
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2008-01-07
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 325
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Nyhetsfabriken : journalistiska yrkesroller i en förändrad medievärld

Boken Nyhetsfabriken : journalistiska yrkesroller i en förändrad medievärld släpptes år 2008.

Den består av 325 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

- Webbreportrar med ständig deadline. - Videoreportrar som sköter allt från kamera till presentation. -Nyhetsdeskar som arbetar dygnet runt och producerar nya versioner i ett aldrig sinande nyhetsflöde. Det journalistiska arbetet har förändrats i grunden de senaste 10-15 åren. Digital teknik och krav på multikompetens präglar det dagliga arbetet för nyhetsjournalister. Tempot är högre, både stressen och de kreativa möjligheterna större. Samtidigt finns det en tröghet i de redaktionella kulturerna - traditionella journalistiska normer och rutiner som gör motstånd. I denna bok framträder en bild av en journalistik i förändring. Boken utgår från både svensk och internationell forskning runt redaktionella processer, och undersöker hur det journalistiska arbetet ser ut idag på svenska redaktioner. Läsaren får ta del av såväl övergripande enkäter som studier av det praktiska arbetet på åtta olika redaktioner i skilda medieformer. Nyhetsfabriken riktar sig till dem som söker en forskningsbaserad kunskap om dagens journalistiska arbete, både blivande journalister och alla som vill veta mer om hur det dagliga nyhetsflödet produceras. Boken ger också en utgångspunkt för den som själv vill undersöka hur journalistiken kommer till, till exempel i uppsatsarbeten i medie- och kommunikationsvetenskap och journalistik.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Inga priser hittades på denna bok