Myter och sanningar om läsning : om samspelet mellan språk och bild i olika medier
ISBN9789113028415
Upplaga1
FormatHäftad
Publiceringsår2010-08-12
FörlagNorstedts
Antal sidor153
SpråkSvenska

Häftad • 2010-08-12

Myter och sanningar om läsning : om samspelet mellan språk och bild i olika medier

  • ISBN: 9789113028415
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2010-08-12
  • Förlag: Norstedts
  • Antal sidor: 153
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

205 kr

Ej tillgänglig

229 kr

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

224 kr

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare -35% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Christina E
    134 kr

    Bra skick

  • Daniel A
    134 kr

    Ny

Om Myter och sanningar om läsning : om samspelet mellan språk och bild i olika medier

Boken Myter och sanningar om läsning : om samspelet mellan språk och bild i olika medier släpptes år 2010.

Den består av 153 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Norstedts.

Köp Myter och sanningar om läsning : om samspelet mellan språk och bild i olika medier begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 71 kr (35%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

De texter vi möter i dag består ofta av många olika element: löptext, rubriker, bilder, bildtexter, listor, citat, diagram, grafer etc. Layouten är komplex och består av en kombination av språk, bilder och andra grafiska medel. Det blir också allt vanligare att vi hämtar information från olika källor på nätet. Men vi vet fortfarande mycket lite om hur läsningen går till, och hur läsare navigerar i tryckta och digitala texter. Få empiriska studier har genomförts om läsning på nätet. Det finns nästan ingen forskning om hur läsaren kopplar ihop information från olika språkliga och bildliga källor och skapar mening. Det som lärs ut om läsares interaktion med dagens komplexa texter är ofta bara antaganden. För att följa läsprocessen i detalj behövs det en avancerad mätteknik (ögonrörelsemätning) i kombination med intervjuer och enkäter. Denna tvärvetenskapliga metod har Jana Holsanova använt sig av i sin forskning, och här presenteras nu resultaten för första gången för en bredare läsekrets. Antaganden och åsikter om läsning konfronteras med resultaten från denna nya empiriska forskning. Här visas hur läsare faktiskt beter sig vid läsning av olika tryckta och digitala dokument, och vi får exempel på hur man kan underlätta för läsaren att hitta och förstå information och navigera i dokumenten. Boken innehåller konkreta rekommendationer för utformning av tryckta och digitala dokument som består av språk, bilder och andra grafiska medel.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 134 kr   Spara 35% mot nypris
 Letar efter nypriser..