Medierätt 1
ISBN9789144076621
Upplaga4
FormatHäftad
FörfattareChristina Nylander
Publiceringsår2011-08-04
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor132
SpråkSvenska

Häftad • 2011-08-04

Medierätt 1

av Christina Nylander

  • ISBN: 9789144076621
  • Upplaga: 4
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2011-08-04
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 132
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

329 kr

Ej tillgänglig

429 kr

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare -25% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Jonatan W
    248 kr

    Ny

Om Medierätt 1

Boken Medierätt 1 släpptes år 2011 och är skriven av Christina Nylander.

Den består av 132 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Medierätt 1 begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 81 kr (25%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Yttrandefrihet och tryckfrihet i tryckta och digitala medier samt radio och tv.Detta är den första boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra olika medier.Medierätt 1 behandlar de grundläggande reglerna om yttrande- och tryckfrihet samt pressetik reglerna för periodisk skrift yttrande- och tryckfrihetsbrotten ansvarssystemet för tidningar, för radio- och tv-sändningar och på webben den speciella rättegångsordning som gäller för yttrande- och tryckfrihetsbrott internet, radio- och tv-medier regler om sändningstillstånd regler för innehållet på internet och i ett radio- eller tv-program regler för radio- och tv-reklam, sponsring, produktplacering och otillbörligt kommersiellt gynnande gränsdragningen mellan reklam och icke-kommersiellt medieinnehållDenna fjärde upplaga är utökad med ett flertal exempel. Även avsnittet om ansvaret för material på internet har utökats samt de nya reglerna om produktplacering och ny myndighetsorganisation på radio- och tv-området.Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet.Medierätt 2 behandlar den marknadsrättsliga lagstiftningen som utgör den legala ramen för det kommersiella innehållet i media, dvs. reklamen.Medierätt 3 behandlar upphovsrätt och orienterar om övriga immateriella ensamrätter som aktualiseras i medieinnehållet.Fjärde upplaganMedierätt 2Medierätt 3

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 248 kr   Spara 25% mot nypris
 Letar efter nypriser..