Media Regulation
ISBN9780857025692
Upplaga3
FormatInbunden
FörfattareLunt Peter
Publiceringsår2011-12-01
FörlagSAGE Publications Ltd
Antal sidor232
SpråkEngelska

Inbunden • 2011-12-01

Media Regulation

av Lunt Peter

  • ISBN: 9780857025692
  • Upplaga: 3
  • Format: Inbunden
  • Publiceringsår: 2011-12-01
  • Förlag: SAGE Publications Ltd
  • Antal sidor: 232
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Sofia L
    239 kr

    Bra skick

Om Media Regulation

Boken Media Regulation släpptes år 2011 och är skriven av Lunt Peter.

Den består av 232 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget SAGE Publications Ltd.

Köp Media Regulation begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 239 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

"An exemplary study of how media regulation works (and, by implication, how it could work better) set within a wider discussion of democratic theory and political values. It will be of interest not only to students and scholars but to people around the world grappling with the same problem: the need to regulate markets, and the difficulty of doing this well."- James Curran, Goldsmiths, University of LondonIn Media Regulation, two leading scholars of the media examine the challenges of regulation in the global mediated sphere. This book explores the way that regulation affects the relations between government, the media and communications market, civil society, citizens and consumers. Drawing on theories of governance and the public sphere, the book critically analyzes issues at the heart of today's media, from the saturation of advertising to burdens on individuals to control their own media literacy.Peter Lunt and Sonia Livingstone incisively lay bare shifts in governance and the new role of the public sphere which implicate self-regulation, the public interest, the role of civil society and the changing risks and opportunities for citizens and consumers. It is essential reading to understand the forces that are reshaping the media landscape.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 239 kr
 Letar efter nypriser..