Media, Communication, Culture
ISBN9780745621913
Upplaga1
FormatHäftad (Paperback / softback)
Publiceringsår2000-04-01
FörlagPolity Press
Antal sidor320
SpråkEngelska

Häftad (Paperback / softback) • 2000-04-01

Media, Communication, Culture

  • ISBN: 9780745621913
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Publiceringsår: 2000-04-01
  • Förlag: Polity Press
  • Antal sidor: 320
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Hanna R
    149 kr

    Ny

Om Media, Communication, Culture

Boken Media, Communication, Culture släpptes år 2000.

Den består av 320 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Polity Press.

Köp Media, Communication, Culture begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 149 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Media, Communication, Culture offers a bold and comprehensive analysis of developments in the field amidst the effects of postmodernism and globalization. James Lull, one of the leading scholars in the discipline, draws from a wide range of social and cultural theory, including the work of John B. Thompson, Thomas Sowell, Nestor Garcia Canclini, Anthony Giddens and Samuel P. Huntington, to formulate a well balanced and highly original account of key contemporary developments worldwide. The first edition of Media, Communication, Culture became a well established introductory text. For this new edition coverage has been expanded from six to ten chapters, and has been thoroughly updated to include all new developments in the field. In his familiar and accessible style, Lull brings to life a diverse range of examples and mini case studies which will prove invaluable to the reader. These range from the hip--hop hybrids of New Zealanda s Maori youth and the vastly divergent meaning of race and culture in Brazil and the United States to the global impact of McDonalds and Microsoft.Complex theoretical ideas such as globalization, symbolic power, popular culture, ideology, consciousness, hegemony, social rules, media audience, cultural territory, and superculture are explained in a clear and engaging way that challenges traditional understandings. By connecting major streams of theory to the latest trends in the global cultural mix, the book provides a fresh and unsurpassed introduction to media, communication and cultural studies. It will prove essential reading for undergraduates and above in the fields of media studies, communication studies, cultural studies and the sociology of culture.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 149 kr