Marknadsrättens grunder 2:a uppl
ISBN9789140675293
Upplaga2
FormatBoard book
FörfattarePeter Gerhard, Henrik Norinder
Publiceringsår2011-03-23
FörlagGleerups Utbildning
SpråkSvenska

Board book • 2011-03-23

Marknadsrättens grunder 2:a uppl

av Peter Gerhard och Henrik Norinder

  • ISBN: 9789140675293
  • Upplaga: 2
  • Format: Board book
  • Publiceringsår: 2011-03-23
  • Förlag: Gleerups Utbildning
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Nathalie F
    259 kr

    Ny

  • Kamilla B
    299 kr

    Ny

Om Marknadsrättens grunder 2:a uppl

Boken Marknadsrättens grunder 2:a uppl släpptes år 2011 och är skriven av Peter Gerhard och Henrik Norinder.

Den är skriven på svenska Boken är utgiven av förlaget Gleerups Utbildning.

Köp Marknadsrättens grunder 2:a uppl begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 259 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

MARKNADSRÄTTENS GRUNDER ger en grundläggande översikt över marknadsrätten. De områden som tas upp i boken är marknadsförings- och konkurrenslagstiftningen samt den lagstiftning som knyter an till dessa områden. Här behandlas den nya marknadsföringslagen och den nya konkurrenslagen, som båda trädde i kraft under 2008. Boken tar också upp en rad andra marknadsrättsliga områden såsom prisinformation, elektronisk handel, oskäliga avtalsvillkor, personuppgifter, diskriminering, produktsäkerhet, distansförsäljning, lotterier och tv- och radioreklam. I boken behandlas även konkurrensrättsliga områden som förbuden mot konkurrensbegränsande avtal och mot missbruk av dominerande ställning samt de nya reglerna rörande företagskoncentrationer. MARKNADSRÄTTENS GRUNDER är främst en grundbok för universitet och högskolor, men den kan också användas inom olika utbildningar för yrkesverksamma samt av personer som arbetar med reklam eller annan marknadsföring. I den andra upplagan har lagar inom marknadsföringsrätten och konkurrensrättenuppdaterats. Även helt nya lagar som radio- och tv-lagen och en nyalkohollag med delvis nya regler om marknadsföring har tillkommit. Bokenhar också utökats med flera nya rättsfall från Marknadsdomstolen som gällerden aktuella marknadsföringslagen. Peter Gerhard har under många år varit verksam som universitetslektor i handelsrätt vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Han arbetar som konsult. Henrik Norinder är universitetsadjunkt i handelsrätt vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Han är även biträdande jurist på advokatbyrån Persson & Partners i Malmö.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 259 kr
 Letar efter nypriser..