Marknadsföring i tjänsteekonomin
ISBN9789144059747
Upplaga2
FormatFlexband
FörfattarePer Echeverri
Publiceringsår2012-02-28
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor456
SpråkSvenska

Flexband • 2012-02-28

Marknadsföring i tjänsteekonomin

av Per Echeverri

  • ISBN: 9789144059747
  • Upplaga: 2
  • Format: Flexband
  • Publiceringsår: 2012-02-28
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 456
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Emelie Å
    309 kr

    Bra skick

Om Marknadsföring i tjänsteekonomin

Boken Marknadsföring i tjänsteekonomin släpptes år 2012 och är skriven av Per Echeverri.

Den består av 456 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Marknadsföring i tjänsteekonomin begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 250 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

I den idag så dominerande tjänsteekonomin blir det allt mer centralt att skapa värde för kunden utifrån tjänster. Detta gäller både för privata företag och i offentlig förvaltning. Den här boken har kommit att bli ett standardverk när det gäller hur organisationer kan arbeta med marknadsföring i en tid av ökad tjänstefiering. I boken möter läsaren ett stort antal modeller för hur värde samskapas med kunder, hur tjänstesystem och sociala strukturer påverkar kunders aktiviteter, och hur marknadsförande organisationer kan skapa förutsättningar för kunders eget värdeskapande.Nytt i denna upplaga är metoder för användarinvolvering och tjänsteinnovation liksom varumärkets och den interna kommunikationens centrala roll för att driva och utveckla tjänsteverksamheter. Boken har också förstärkts med fler exempel från offentlig sektor där bl.a. problematiken kring myndighetsutövning i kombination med tjänsteorientering diskuteras.Marknadsföring i tjänsteekonomin ger en pedagogisk framställning av centrala begrepp och modeller utifrån tjänsteforskning. För att underlätta lärandet har boken ett rikt bildmaterial, många illustrerande exempel, faktarutor, kortare och längre case med diskussions- och instuderingsuppgifter. Boken används på universitet och högskolor, företrädesvis på fördjupningskurser inom företagsekonomi och inom tekniska utbildningar, men också i samband med fortbildning.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 250 kr