Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln
ISBN9789147087662
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareJens Nordfält, Carl-Philip Ahlbom
Publiceringsår2007-05-24
FörlagLiber AB
Antal sidor288
SpråkSvenska

Häftad • 2007-05-24

Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln

av Jens Nordfält och Carl-Philip Ahlbom

  • ISBN: 9789147087662
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2007-05-24
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 288
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

502 kr

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare -50% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Josefine M
    309 kr

    Ny

Om Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln

Boken Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln släpptes år 2007 och är skriven av Jens Nordfält och Carl-Philip Ahlbom.

Den består av 288 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Marknadsföring i butik : om forskning och branschkunskap i detaljhandeln begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 252 kr (50%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Är det inte förvånansvärt att kunder som använder telefonen i butiken handlar för 30 % mer än andra kunder? Och visste du förresten att prisskyltar med rabatten skriven ovanför det ordinarie priset gör att kunden underskattar rabattens storlek. Läs mer Här får du göra en djupdykning i de senaste femtio årens forskning om marknadsföring inom detaljhandeln. I boken beskrivs en modell för hur kunderna fattar beslut i en butik. Därefter presenteras en rad olika experiment och fältstudier med utgångspunkt i butiker. Författarna visar hur den psykologiska beslutsmodellen och forskningsresultat praktiskt kan tillämpas för att utveckla butikens sortiment, butiksmiljö och prisupplevelse. Den andra upplagan är uppdaterad med: - Ny, spännande forskning inom marknadsföring i butik. - Delen om butiksmiljön har kraftigt omarbetats och avsnittet om butikslayout har utökats. Författarna går in på djupet i hur butiker kan byggas upp för att skapa så stor visuell uppmärksamhet som möjligt utifrån parollen "det du ser - det köper du". - Ett nytt kapitel om hur digitaliseringen påverkar beslutsprocesser och den fysiska butiken. Om författarna Jens Nordfält och Carl-Philip Ahlbom är forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Jens arbetar sedan många år med forskning och utbildning inom butiksmarknadsföring på ICA och samarbetar med de flesta större detaljister och leverantörer i Sverige. Carl-Philip är doktorand i butiksmarknadsföring och bedriver forskning i samarbete med företag som H&M och ICA.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 250 kr   Spara 50% mot nypris
 Letar efter nypriser..