Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser
ISBN9789144059600
Upplaga2
FormatHäftad
FörfattareAnders Bengtsson, Jacob Östberg, Benjamin Julien Hartmann
Publiceringsår2011-02-01
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor163
SpråkSvenska

Häftad • 2011-02-01

Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser

av Anders Bengtsson, Jacob Östberg och Benjamin Julien Hartmann

  • ISBN: 9789144059600
  • Upplaga: 2
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2011-02-01
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 163
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Moa L
    244 kr

    Bra skick

Om Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser

Boken Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser släpptes år 2011 och är skriven av Anders Bengtsson, Jacob Östberg och Benjamin Julien Hartmann.

Den består av 163 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 244 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Den klassiska brand managementlitteraturen betraktar märken som ett sätt för företag att differentiera sina produkter och tjänster. Märken fyller emellertid många fler funktioner. Läsaren presenteras för en rad teorier hämtade från de senaste decenniernas forskning om konsumtionskultur. Den teoretiska grunden ger en god förståelse för hur märken blir betydelsefulla kulturella resurser för konsumenterna. I denna tredje upplaga har boken genomgående uppdaterats för att avspegla det nuvarande forskningsläget. I synnerhet har avsnitten om autenticitet och märkespolysemi utvecklats. Dessutom har det tillkommit ett nytt kapitel om hur de insikter om märken som boken ger kan integreras med konventionella marknadsundersökningar för att få en mer komplett bild av märkens roll som kulturella resurser.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 244 kr
 Letar efter nypriser..