Makt, medier och samhälle - En introduktion till politisk kommunikation
ISBN9789144099873
Upplaga2
FormatHäftad
FörfattareJesper Strömbäck
Publiceringsår2014-09-29
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor320
SpråkSvenska

Häftad • 2014-09-29

Makt, medier och samhälle - En introduktion till politisk kommunikation

av Jesper Strömbäck

  • ISBN: 9789144099873
  • Upplaga: 2
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2014-09-29
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 320
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare -58% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Arif B
    219 kr

    Bra skick

  • Philip W
    309 kr

    Ny

Om Makt, medier och samhälle - En introduktion till politisk kommunikation

Boken Makt, medier och samhälle - En introduktion till politisk kommunikation släpptes år 2014 och är skriven av Jesper Strömbäck.

Den består av 320 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Makt, medier och samhälle - En introduktion till politisk kommunikation begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 223 kr (58%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Att tänka sig politik utan kommunikation är omöjligt. Lika omöjligt är det att tänka sig kommunikation som är opåverkad av politik. Politik och kommunikation hänger alltid samman. I moderna samhällen spelar medierna en central roll – det är via olika medier som människor hämtar information om allt som ligger bortom den egna vardagen, och det är via olika medier som politiska aktörer kan nå ut till allmänheten. Det gör att medierna kan utöva avsevärd makt.För att förstå modern politik måste man därför ta hänsyn till hur medierna fungerar och samspelet mellan politik, medier och allmänhet. Oavsett om de vill det eller inte är politiska aktörer, medier och allmänhet ömsesidigt beroende av varandra. Samtidigt har medierna över tid blivit allt mer självständiga. Modern politik är inte bara medierad, förmedlad via olika medier, utan även medialiserad, genomsyrad och påverkad av mediernas inflytande och deras urval, presentation, form, tempo och innehåll.Den här boken ger en bred introduktion till den politiska kommunikationen och det kommunikativa samspelet mellan politiska aktörer, medieaktörer och medborgare. Författaren avslutar med en diskussion kring vad politikens medialisering innebär ur ett demokratiskt perspektiv.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 160 kr   Spara 58% mot nypris
Ny från 383 kr