Ljuspunkten : barns relation till fenomenet och begreppet ljus
ISBN9789147114634
Upplaga2
FormatHäftad
FörfattareBirgitta Kennedy, Harold Göthson, Karin Alnervik
Publiceringsår2013-12-18
FörlagLiber AB
Antal sidor183
SpråkSvenska

Häftad • 2013-12-18

Ljuspunkten : barns relation till fenomenet och begreppet ljus

av Birgitta Kennedy, Harold Göthson och Karin Alnervik

  • ISBN: 9789147114634
  • Upplaga: 2
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2013-12-18
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 183
  • Språk: Svenska

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Ljuspunkten : barns relation till fenomenet och begreppet ljus

Boken Ljuspunkten : barns relation till fenomenet och begreppet ljus släpptes år 2013 och är skriven av Birgitta Kennedy, Harold Göthson och Karin Alnervik.

Den består av 183 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp den ny för 330 kr hos Bookoutlet.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Hur kan pedagogisk dokumentation utveckla arbetet på våra förskolor? I den här boken får läsaren följa fem förskolors dokumentationsarbete från projektet Ljuspunkten - barns relation till fenomenet och begreppet ljus, som pågick 2006-2008.Läs merProjektets syfte var att fördjupa samarbetet med de kommunala förskolorna i Reggio Emilia. Fokus i förskolornas dokumentationsarbete var att få syn på vilket lärande som äger rum när barnen undersöker och förhåller sig till ljus som fenomen och begrepp, men även att ta reda på vilken betydelse estetiska uttryckssätt har för barnens lärande.I förskolornas berättelser skildras hur barnen bokstavligen ”badar” i sina dokumentationer. I boken beskrivs exempel på en mängd dokumentationer och läsaren får ta del av hur förskolorna på olika sätt arbetar med pedagogisk dokumentation. Exemplen visar att pedagogisk dokumentation sätter fokus på processerna och gör det möjligt att synliggöra och följa barnens och pedagogernas meningsskapande. Förskolorna välkomnar alla att vara med i processen och bjuder in läsaren att göra egna reflektioner och tolkningar, eftersom dokumentationen ses som ett material som inte är stängt eller färdigtolkat.Bokens redaktörer tar upp teoretiska perspektiv på barns lärande, pedagogisk dokumentation och projekterande arbetssätt. De diskuterar vad Reggio Emiliainspiration betyder för många svenska förskolor och hur den kan göra förskolan till en demokratisk mötesplats.Reggio Emilia Institutet i Stockholm har i det här projektet arbetat tillsammans med Barnasinnets förskola och Skogsgläntans förskola i Skarpnäcks stadsdel, HallonEtts förskolor i Jönköping, Trollets förskola i Kalmar och Hammarby förskolor i Stockholm.Boken vänder sig till förskolor och pedagoger som är intresserade av hur man kan arbeta med pedagogisk dokumentation.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Ny från 330 kr