Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser
ISBN9789172275065
Upplaga4
FormatHäftad
FörfattareKarin Taube
Publiceringsår2007-03-28
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor143
SpråkSvenska

Häftad • 2007-03-28

Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser

av Karin Taube

  • ISBN: 9789172275065
  • Upplaga: 4
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2007-03-28
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 143
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Antonio V
    169 kr

    Väl använd

  • Filippa L
    229 kr

    Ny

Om Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser

Boken Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser släpptes år 2007 och är skriven av Karin Taube.

Den består av 143 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Läsinlärning och självförtroende - Psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 169 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Läsinlärning och självförtroende ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna femte upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den fjärde upplagan. För vissa barn går det som en dans att lära sig läsa och skriva, medan andras väg mot läskunnighet mest kan liknas vid en besvärlig hinderbana. Det finns dock en särskild pusselbit i inlärningsprocessen som har stor betydelse för alla barns läs- och skrivinlärning: barnets självbild och självförtroende. Den här boken belyser sambandet mellan läsinlärning och självförtroende. Karin Taube tar avstamp i psykologiska teorier och empiriska undersökningar om självbegreppet, barns lärande, läs- och skrivinlärning samt självbild i relation till läs- och skrivinlärning. Hon ger också, utifrån sina breda kunskaper och mångåriga erfarenhet, en rad handfasta råd och tips som kan underlätta läsinlärningen. Den senaste forskningen har inkluderats i denna reviderade upplaga av boken, som kom ut första gången 1987. Läsinlärning och självförtroende vänder sig till blivande och färdigutbildade lärare inom förskolan och grundskolans tidiga år, samt till föräldrar och studerande i utbildningsvetenskapliga ämnen. Karin Taube är professor i pedagogik vid Institutionen för utbildningsvetenskap, Mittuniversitetet. Läsinlärning och självförtroende - psykologiska teorier, empiriska undersökningar och pedagogiska konsekvenser ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna femte upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den fjärde upplagan.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 169 kr