Language Learning in the Multicultural Classroom
ISBN9789144053394
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareMarko Modiano
Publiceringsår2009-09-14
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor232
SpråkEngelska

Häftad • 2009-09-14

Language Learning in the Multicultural Classroom

av Marko Modiano

  • ISBN: 9789144053394
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2009-09-14
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 232
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Petra J
    149 kr

    Bra skick

Om Language Learning in the Multicultural Classroom

Boken Language Learning in the Multicultural Classroom släpptes år 2009 och är skriven av Marko Modiano.

Den består av 232 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Language Learning in the Multicultural Classroom begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 149 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

This book provides educators and teacher trainees with a basis upon which to develop teaching and learning methodologies that accommodate the multicultural classroom. A number of new perspectives are scrutinized, among them English as an International Language, Mid-Atlantic English, and Euro-English. The volume begins with a survey of the English language. Here, standard language ideologies and traditional teaching and learning practices, it is argued, are found to be obsolete because of the advent of Europeanization and globalization. Alternative language ideologies which reveal how conventional foreign-language teaching methodologies impede rather than promote the acquisition of intercultural competence are then investigated. Novel conceptualizations of language are presented which bring pluralism and multiculturalism center stage. The final chapter provides readers with guidelines and educational methodologies that serve the interests and needs of a diversified classroom. In all of the deliberation provided in this volume, there is a focus on the unique learning conditions in Sweden as well as in the European Union. Teachers and teacher trainees will find this volume to be a valuable tool in their efforts to devise a foundation for the teaching of languages of wider communication which is designed to accommodate todays adiverse learning environments.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 149 kr