Kvalitet : från behov till användning
ISBN9789144019178
Upplaga3
FormatHäftad
FörfattareBengt Klefsjö, Bo Bergman
Publiceringsår2001-11-11
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor612
SpråkSvenska

Häftad • 2001-11-11

Kvalitet : från behov till användning

av Bengt Klefsjö och Bo Bergman

  • ISBN: 9789144019178
  • Upplaga: 3
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2001-11-11
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 612
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Ia P
    209 kr

    Bra skick

Om Kvalitet : från behov till användning

Boken Kvalitet : från behov till användning släpptes år 2001 och är skriven av Bengt Klefsjö och Bo Bergman.

Den består av 612 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Kvalitet : från behov till användning begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 150 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Ett nytt affärslandskap har skapats: den digitala utvecklingen accelererar; erbjudanden skapas som blandningar av varor, tjänster och upplevelser; hållbarhet har blivit en allt viktigare kvalitetsdimension; den globala konkurrensen har blivit allt starkare. Ett nytt förhållningssätt till kvalitetsutveckling med fokus på kundupplevelse, förbättring och förnyelse är viktigare än någonsin. Efter en start om kvalitet och kvalitetsutveckling behandlar boken begreppen kunder och medarbetare, förbättringsarbete, produkt- och processutveckling samt verksamhetsutveckling. Hela kedjan från identifiering av kundbehov till mätning av kundnöjdhet och återkoppling för att möjliggöra förbättring och förnyelse behandlas. I sista delen ges en reflektion över kvalitetsutvecklingens roll för samhällsutveckling. Boken har genom sin unika helhetssyn på kvalitetsområdet varit en uppskattad kursbok på många svenska universitet och högskolor. Många företag och offentliga organisationer har under 30 år tagit den som utgångspunkt för sitt utvecklingsarbete. I denna starkt omarbetade upplaga har resultat från aktuell forskning och ny praktisk tillämpning inarbetas. Dessutom har nya begrepp, arbetssätt och verktyg förklarats med utgångspunkt från författarnas systembegrepp "offensiv kvalitetsutveckling".

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 150 kr