ISBN | 9781847209603 |
Format | Häftad |
Författare | Hans Jansson |
Publiceringsår | 2008-03-01 |
Förlag | Marston |
Antal sidor | 320 |
Språk | Engelska |
Häftad • 2008-03-01
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Ej tillgänglig
Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.
Ny
Boken International Business Strategy in Emerging Country Markets släpptes år 2008 och är skriven av Hans Jansson.
Den består av 320 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Marston.
Köp International Business Strategy in Emerging Country Markets begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 275 kr begagnad.
Hans Jansson shows how emerging country markets have become increasingly important arenas for the business activities of multinational corporations (MNCs). New key markets such as Asia and Eastern Europe are set to be the main areas for future expansion of most Western MNCs. However, these firms have experienced various strategic problems in these emerging markets, mainly regarding social responsibility and environmental issues, and relations with governments. This book explores business strategies in these markets and how the associated problems are resolved. The book outlines and develops an integrated and pragmatic socio-economic approach towards undertaking effective MNC strategy in emerging country markets. This, labelled the 'institutional network approach' (INA), applies a new strategic perspective to international business operations and emphasises the continuous interplay between institutions and networks in designing and executing global strategies. The INA integrates the shareholder and stakeholder viewpoint into a comparative holistic perspective of international business strategy based on a broader societal approach.This book will strongly appeal to postgraduate students, researchers and academics focussing on international business strategy. It will also equip managers and consultants with frameworks and tools to facilitate a deeper understanding of strategic issues.
Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.
Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.
När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.
Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!