International Business Strategy in Emerging Country Markets
ISBN9781847209603
FormatHäftad
FörfattareHans Jansson
Publiceringsår2008-03-01
FörlagMarston
Antal sidor320
SpråkEngelska

Häftad • 2008-03-01

International Business Strategy in Emerging Country Markets

av Hans Jansson

  • ISBN: 9781847209603
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2008-03-01
  • Förlag: Marston
  • Antal sidor: 320
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Johan D
    275 kr

    Ny

Om International Business Strategy in Emerging Country Markets

Boken International Business Strategy in Emerging Country Markets släpptes år 2008 och är skriven av Hans Jansson.

Den består av 320 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Marston.

Köp International Business Strategy in Emerging Country Markets begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 216 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Hans Jansson shows how emerging country markets have become increasingly important arenas for the business activities of multinational corporations (MNCs). New key markets such as Asia and Eastern Europe are set to be the main areas for future expansion of most Western MNCs. However, these firms have experienced various strategic problems in these emerging markets, mainly regarding social responsibility and environmental issues, and relations with governments. This book explores business strategies in these markets and how the associated problems are resolved. The book outlines and develops an integrated and pragmatic socio-economic approach towards undertaking effective MNC strategy in emerging country markets. This, labelled the 'institutional network approach' (INA), applies a new strategic perspective to international business operations and emphasises the continuous interplay between institutions and networks in designing and executing global strategies. The INA integrates the shareholder and stakeholder viewpoint into a comparative holistic perspective of international business strategy based on a broader societal approach.This book will strongly appeal to postgraduate students, researchers and academics focussing on international business strategy. It will also equip managers and consultants with frameworks and tools to facilitate a deeper understanding of strategic issues.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 216 kr
 Letar efter nypriser..